Smartfon trzymany w kobiecej dłoni, obok kubek z kawą.
Źródło: Wikipedia Commons

Asystent głosowy i konto na selfie w IKO. Nowości w aplikacji mobilnej PKO BP

Stanisław JanowskiStanisław Janowski
21 Lipca 2020

Bank PKO BP wprowadza kolejne nowości w swojej ofercie. Po funkcji Automarket w aplikacji IKO pojawi się asystent głosowy i możliwość zakładania konta za pomocą selfie.

Najnowsza aktualizacja IKO wprowadziła kilka nowości, z których najważniejsze to pojawienie się asystenta głosowego IKO oraz możliwość założenia konta za pomocą selfie i zdjęcia z dowodu osobistego.

Hej, IKO. Ile mam na koncie?

W aplikacji mobilnej banku PKO BP znajdziemy asystenta głosowego, który po zalogowaniu się (za pomocą PIN-u lub odcisku palca) będzie nam mógł podać kilka ciekawych informacji na temat naszego konta. Asystent może powiedzieć nam, ile pieniędzy mamy na koncie, możemy za jego pomocą zlecić przelew do zapisanego na liście konta bankowego (tutaj i tak ze względów bezpieczeństwa musimy zatwierdzić transakcje PIN-em), przejrzeć historię transakcji, doładować telefon lub pokazać kod BLIK. Funkcja nie obowiązuje klientów Inteligo, którzy nie mają dostępu do asystenta.

Bankowość przyszłości

PKO BP bardzo sprawnie rozszerza możliwości swojej bankowości internetowej. Na wprowadzenie zmian duży wpływ miała pandemia wirusa SARS-CoV-2, która mocno ograniczyła możliwości wizyt w bankach. Dzięki temu w PKO BP wprowadziło zdalną możliwość założenia konta poprzez wideokonferencję. Aby założyć konto, wystarczy aplikacja IKO, dowód osobisty i krótka wideokonferencja, na której pokażemy swoją twarz.

Odświeżono wygląd IKO

Zmiany dotknęły również mniej znaczących aspektów bankowości internetowej. Zmianie uległ wygląd IKO, dodano w niej dostęp do Automarketu oraz opcję zmiany rodzaju konta. Aktualizacja została na razie wprowadzona w aplikacji działającej na systemie Android.

Następny artykuł