biedronka
Źródło: Wikimedia Commons

Biedronka czy Lidl? Aplikacje mobilne gwarantują tańsze zakupy, Polacy wybrali faworyta

Artur ŁokietekArtur Łokietek
7 Października 2020

Programy lojalnościowe to coraz bardziej popularna metoda zdobywania klientów. To samo tyczy się również aplikacji mobilnych. Biedronka, Lidl, Rossmann i wiele innych sklepów praktykują taką formę udzielania promocji. Które z nich są najlepsze?

Polacy dosłownie rzucili się na mobilne aplikacje, dzięki którym dokonujemy zakupów łatwiej i szybciej, ale i również taniej. Wiele z nich oferuje bowiem mnóstwo rabatów czy wygód, jak choćby aplikacje Biedronki czy Lidla. Polacy już wiedzą, która z tych wszystkich metod promocji, jest najlepsza.

Biedronka i inni z własnymi sposobami na promocje

Różnego rodzaju programu lojalnościowe to coś, co w Polsce tak naprawdę zaczęło się pojawiać stosunkowo niedawno. Często łączą się one z aplikacjami mobilnymi konkretnych sklepów, które pozwalają nie tylko przejrzeć aktualną ofertę, ale również zdobyć informacje o lokalizacji sklepów, aktualnych promocjach czy często nawet zamawiać interesujące nas produkty z wyprzedzeniem. W niektórych krajach, jak choćby w Stanach Zjednoczonych, kupony rabatowe czy inne programy lojalnościowe to pomysł rozwinięty do tego stopnia, że nierzadko pozwala na zaoszczędzenie sporych pieniądzy, często nawet setek dolarów na pojedyńczych zakupach. Wiele osób tam niemal "zawodowo" zajmuje się szukaniem promocji i dobieraniem rabatów i choć w Polsce do tego poziomu jeszcze trochę brakuje, już teraz możemy się cieszyć z pomysłów pozwalających oszczędzać nasze oszczędności.

Program, który zmienił na zawsze polską telewizję. Mija już 28 lat od emisji pierwszego odcinka Program, który zmienił na zawsze polską telewizję. Mija już 28 lat od emisji pierwszego odcinka "Koła Fortuny"Czytaj dalej

DZISIAJ GRZEJE:

1. Czeka nas niezwykle mroźna i śnieżna zima? Model matematyczny już przewidział dla nas przyszłość

2. Sanatorium Miłości: wzruszające wydarzenie w życiu uczestników. Nigdy nie jest za późno na miłość

Polacy uwielbiają rabaty

Monitor Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia wskazuje, według przeprowadzonych niedawno badań, że aż 60 procent użytkowników mobilnych aplikacji dokonało zakupów różnego rodzaju produktów na skutek informacji jakie znaleźli w aplikacji. Oznacza to, że ten sposób promocji faktycznie się sprawdza i zapewne w ciągu kolejnych lat będziemy widzieć coraz większe opieranie się na promocji mobilnej i internetowej. Ankieta ARC Rynek i Opinia dostarczyła nam więcej ciekawych informacji na ten temat. Okazuje się, że aż 31 procent wszystkich respondentów (najwięcej ze wszystkich) wskazuje program lojalnościowy Biedronki jako najpopularniejszy. Jednakże to aplikacja Rossmanna oceniania jest najlepiej, gdyż uważa tak 81 procent ankietowanych. Nie ma w tym nic dziwnego - Rossmann promuje jak może swoją aplikację, zachęcając klientów promocjami czy innymi udogodnieniami.

Zmiana czasu 2020: Kiedy przestawiamy zegarki na czas zimowy?Zmiana czasu 2020: Kiedy przestawiamy zegarki na czas zimowy?Czytaj dalej

Po co te aplikacje mobilne?

Ankieta dostarczyła nam również informacji o tym, po co w ogóle korzystamy z aplikacji mobilnych i innych form programów lojalnościowych. Respondenci wskazali, że najważniejsze ich funkcje to sprawdzanie aktualnych promocji (59 proc.) oraz kupony rabatowe (54 proc.). Oczywiście oprócz tego mamy szybki wgląd do informacji o tym, które sklepy są blisko i w jakich godzinach są otwarte. "Analizując wyniki naszego najnowszego badania dotyczącego programów lojalnościowych można stwierdzić, że pandemia niewiele zmieniła w tym zakresie. Odsetek osób korzystających z programów jest na podobnym, stabilnym poziomie, odsetek osób korzystających z mobilnych aplikacji programów w zasadzie się nie zmienił w porównaniu z ubiegłym rokiem. Polacy na pewno szukają oszczędności – to wynika również z naszych innych badań, są bardziej skłonni korzystać z promocji. Programy lojalnościowe, a w szczególności aplikacje mobilne, im to ułatwiają, bez konieczności dużego zaangażowania i to klientom bardzo odpowiada" - wyjaśnia Agnieszka Doktorska, autorka raportu ARC Rynek i Opinia.

Apple wycofuje sprzęt ze sprzedaży. Szykuje się gigantyczna rewolucja, nikt się nie spodziewałApple wycofuje sprzęt ze sprzedaży. Szykuje się gigantyczna rewolucja, nikt się nie spodziewałCzytaj dalej

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Ledwo żywy kocurek nic nie widział przez zaropiałe oczka. Przeszedł wielką metamorfozę, co za zmiana
  2. Sekretna receptura naszych babć. Syrop z liści laurowych i soku z cytryny jest remedium na przeziębienia
  3. Czekają nas gwiezdne wojny na Księżycu? Eksperci nie mają złudzeń
  4. W Milionerach gigantyczne emocje. Hubert Urbański aż osłupiał, już wkrótce wszystko się wyjaśni
  5. Masz banknot 10 zł? Koniecznie przeszukaj portfel, może być wart prawdziwą fortunę
  6. Wielka tragedia na weselu. Panna młoda zamordowana przez ukochanego

Następny artykuł