Biedronka
Źródło: wikimedia.com

Stało się. 115 mln kary dla Biedronki - klientów wprowadzono w błąd

Kuba WielochKuba Wieloch
10 Sierpnia 2020

Ogromna kara dla sieci sklepów Biedronka została zatwierdzona przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Ogromna kara dla Biedronki


Okazuje się, że nawet taki gigant jak sieć sklepów Biedronka może się w końcu doigrać. Od lat konsumenci stale donosili o naruszaniach, których dopuszczały się sklepy. Zresztą każdy z nas mógł to zaobserwować na własne oczy, bo mowa o cenach niezgodnych z tymi umieszczonymi na półce lub braku informacji na temat cen produktów.

Wielomiesięczne dochodzenie i weryfikacja sprawy


Dochodzenie i weryfikacja sprawy trwało wiele miesięcy. W rezultacie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał werdykt, który z pewnością nie spodoba się szefostwu wielkiej sieci sklepów.
UOKiK ustalił, że niedozwolona praktyka trwa w Biedronce co najmniej od 2016 r. „Dopiero wszczęcie postępowania pod koniec ubiegłego roku przyczyniło się do podjęcia przez właścicieli Biedronki działań, których celem ma być rozwiązanie stwierdzonych nieprawidłowości” – wskazuje UOKiK w komunikacie.

Stanowcza reakcja UOKiK


Prezes UOKiK nie pozostawia żadnych wątpliwości co do winy dyskonktu i jasno wyraża swoje stanowisko. - Długotrwała praktyka spowodowała realne straty w portfelach konsumentów i bezpodstawne wzbogacenie się właściciela sieci ich kosztem. Dlatego zdecydowałem o nałożeniu na Jeronimo Martins Polska kary w wysokości 115 mln zł

Rosjanie planują podbój planety. O dziwo, nie jest to MarsRosjanie planują podbój planety. O dziwo, nie jest to MarsCzytaj dalej


Chróstny wyraził jednoznaczną opinię i podkreślił, że klienci Biedronki wielokrotnie wydawali na zakupy więcej niż powinni, a sklep notorycznie i celowo wprowadzał ich w błąd. Zazwyczaj klienci nie byli nawet świadomi, że są oszukiwani, bo przepłacali niewielkie kwoty, które jednak w skali krajowej dawały dyskontowi znaczne dodatkowe przychody.
„Cena jest jednym z najważniejszych kryteriów, jakimi kierują się konsumenci przy wyborze produktów. Niedopuszczalne jest wprowadzanie konsumentów w błąd co do właściwej ceny towarów” – mówi szef UOKiK-u.

Szybka reakcja Biedronki


Nie trzeba było czekać długo na reakcje Biedronki. Firma zareagowała stanowczo i stwierdziła, że kara nałożona przez UOKiK jest niezasłużona i nieuczciwa w obliczu zaangażowania i konsekwencji w polityce niskich cen dla klientów. Biedronka zapowiedziała odwołanie w sądzie.
„Biorąc pod uwagę skalę działalności naszej sieci – ponad 3 tys. sklepów, blisko 70 tys. pracowników, ponad 4 mld odwiedzin klientów w okresie od 2017 r. do lipca 2020 r. – nie możemy wykluczyć indywidualnych przypadków, w których niezamierzony błąd ludzki doprowadził do braku ceny lub braku jej natychmiastowej aktualizacji” – dodaje sieć sklepów
„Podkreślamy jednocześnie, że decyzja UOKiK nie zagrozi naszej strategii dostarczania klientom towarów wysokiej jakości w codziennie niskich cenach, a tym samym wspierania polskich rodzin oraz polskich producentów i dostawców, szczególnie w obecnych trudnych czasach – kończy swój komunikat Biedronka.

Nadchodzi deszcz spadających gwiazd. Będą widoczne gołym okiemNadchodzi deszcz spadających gwiazd. Będą widoczne gołym okiemCzytaj dalej

Setki skarg konsumenckich


Firma może mieć spory problem z odwoływaniem się w sądzie, bo na sieć spadły setki skarg konsumenckich. Ludzie masowo zgłaszali oszustwa i niedopowiedzenia, które były rzekomo stosowane na szeroką skalę w całej Polsce. Na rozwój sytuacji trzeba będzie jeszcze poczekać, ze względu na odwołania od decyzji UOKiK w sądzie.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Zagadkowy otwór u wybrzeży Florydy. Naukowcy zbadają tajemnicę Green Banana Hole
  2. Bill Gates uważa, że bogaci będą chorować krócej. Biedni mają ciężej
  3. Rosjanie planują podbój planety. O dziwo, nie jest to Mars
  4. Nadchodzi deszcz spadających gwiazd. Będą widoczne gołym okiem

Następny artykuł