Morze
Źródło: piksit.com

Czechy chcą dostępu do naszego morza? Prace już rozpoczęte, ciężko uwierzyć w ich plan

Kuba WielochKuba Wieloch
10 Października 2020

Klamka już zapadła. Władze Czech wydały decyzję i wkrótce rozpocznie się budowa pierwszego etapu kanału wodnego, który połączy naszych południowych sąsiadów z rzekami płynącymi do morza. Wielkie przedsięwzięcie budzi ogromne kontrowersje

Jak donosi gazeta.pl, Czesi od wielu lat planują budowę kanału wodnego, który docelowo miałby połączyć ich kraj z Bałtykiem. Ta gigantyczna inwestycja miałaby się szybko zwrócić i umożliwić przewóz towarów za pomocą Odry i Dunaju. Niedawno zapadła kluczowa decyzja i minister transportu, przemysłu i infrastruktury Karel Havliczekw wydał pozwolenie na rozpoczęcie pierwszego etapu prac.

Koniecznie przeszukaj swoją szufladę, możesz znaleźć fortunę. Moneta 2 złote warta nawet 2 tysiąceKoniecznie przeszukaj swoją szufladę, możesz znaleźć fortunę. Moneta 2 złote warta nawet 2 tysiąceCzytaj dalej

Decyzja już zapadła


Znaczący krok do umocnienia transportowego, gospodarczego, energetycznego, wodnego i rekreacyjnego regionu morawsko-śląskiego. Międzynarodowy projekt przygotowania żeglowności Odry na odcinku Koźle — Ostrawa dostał właśnie zielone światło dla rządu — napisał na Twitterze Havliczek.

Nowoczesny samolot naddźwiękowy, który ma być rewolucją. Niewiarygodne, czego dokonali inżynierowieNowoczesny samolot naddźwiękowy, który ma być rewolucją. Niewiarygodne, czego dokonali inżynierowieCzytaj dalej

DZISIAJ GRZEJE:

1. "Jeden z dziesięciu”: występ, który przeszedł do historii. Pan Ireneusz rozczulił swoją ekspresją

2. Jolanta Kwaśniewska przeszła metamorfozę. Nową fryzurą wzbudziła ekscytację wśród internautów

Kanał popłynie przez Polskę


Jak wynika z danych ujawnionych przez portal gazeta.pl, w pierwszym etapie przedsięwzięcia, zostanie wybudowany kanał o szerokości około 40 metrów i głębokości 5 metrów. Będzie się on ciągnął od Ostrawy, aż do granicy z Polską. W ramach tej inwestycji powstać ma również osiem różnych mostów, dwie śluzy i nowy port w Svinowie. Kanał przepływałby również przez polskie granice, a mianowicie dotarłby do Koźla, gdzie rzeka Kłodnica wpada do Odry.

Gigantyczne pieniądze


Tak wielka inwestycja wymaga równie dużych nakładów pieniężnych. Jak wynika ze wstępnej analizy kosztów budowy, czeska część inwestycji szacowana jest na kwotę 0,5 miliarda euro, natomiast ta, która przebiega przez Polskę dwukrotnie więcej, czyli 1 miliard euro. Według planu czeskiego rządu środki inwestycyjne mają w większości pochodzić z Unii Europejskiej i z tego też powodu inwestycja została rozłożona na wiele długich lat. Pierwsze prace związane z tą niezwykłą inwestycją mają się planowo rozpocząć w 2030 roku.
Warto również wspomnieć, że to gigantyczne przedsięwzięcie budzi bardzo dużo kontrowersji i sprzeciwów wśród organizacji ekologicznych.

Kopernik nie był Polakiem? Zaskakujące doniesienia, aż ciężko uwierzyćKopernik nie był Polakiem? Zaskakujące doniesienia, aż ciężko uwierzyćCzytaj dalej

Projekt budzi wiele kontrowersji


Gdyby istniała nagroda za najbardziej bezsensowny projekt, ten kanał byłby poważnym kandydatem. Krytyka ekspertów i opinii publicznej jest dość oczywista. Ekonomiczne i ekologiczne samobójstwo, korytarz zniszczyłby pozostałości stosunkowo naturalne ekosystemy oraz miałby negatywny wpływ na krajobraz i reżim wodny — napisał jeden z aktywistów Greenpeace pod wspomnianym twitterowym wpisem czeskiego ministra transportu.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Wyciągnęli delfinka na plażę, żeby zrobić selfie. Na oczach roześmianych turystów doszło do tragedii
  2. Wyrzucając skórki z jabłek tracisz niezwykle cenne składniki. Zrobisz z nich niesamowicie zdrowe pyszności, domownicy będą zachwyceni
  3. Niezwykła moneta warta jest ogromne pieniądze. Nie uwierzysz z czego została wykonana
  4. Dramatyczna sytuacja u naszego sąsiada. Rząd wysłał wojsko, czeka nas podobny scenariusz?
  5. Polacy odzyskują tysiące złotych. Jest prosty sposób, serwery już nie wytrzmują
  6. Wracają godziny dla seniorów. Jest jednak poważna zmiana

Następny artykuł