Węgierska karetka medyczna.
Źródło: flickr

Zabójcza substancja jest już w Polsce. GIS ostrzega

Stanisław JanowskiStanisław Janowski
26 Sierpnia 2020

W Polsce pojawił się nowy narkotyk, który na Węgrzech zabił już 11 osób. Nosi nazwę 4F-MDMB-BICA i należy do grupy syntetycznych kannabinoidów.

Główny Inspektorat Sanitarny ostrzega przed nowym, niebezpiecznym rodzajem narkotyku, który na Węgrzech zebrał już śmiertelne żniwo. Sytuacja jest o tyle trudna, że na chwilę obecną lekarze nie znają skutecznego antidotum na leczenie zatrucia, które narkotyk wywołuje.

Europa zalewana przez nowe narkotyki

GIS poinformował, że w kilku europejskich państwach, w tym w Polsce, wykryto nowy rodzaj narkotyku, który jest odpowiedzialny za, przynajmniej, 11 zgonów na Węgrzech. Jak tłumaczą specjaliści, substancja występuję pod postacią pomarańczowego lub brązowo-białego proszku i wykorzystuje się go do przygotowywania roztworów służących do nasączania suszu roślinnego i tytoniu.

Ogromna wpadka banku. Setki klientów mogło się zalogować na konto innej osobyOgromna wpadka banku. Setki klientów mogło się zalogować na konto innej osobyCzytaj dalej

Nowy narkotyk jest śmiertelny

“Objawami użycia tej substancji mogą być bóle w klatce piersiowej, duszności, przyspieszenie czynności serca, śpiączka, zaburzenia postrzegania, pobudzenie, ostra psychoza, a przy ciężkich zatruciach ostra niewydolność nerek i uszkodzenia wielonarządowe” - tłumaczy w komunikacie GIS. Działanie syntetycznych kannabinoidów może być podobne do działania na przykłady marihuany lub haszyszu. Nowy narkotyk jest jednak o wiele bardziej toksyczny i może powodować nieodwracalne skutki zarówno psychiczne, jak i fizyczne. W skrajnych przypadkach zażycie może zakończyć się śmiertelnym zatruciem.

Niezwykle niebezpieczny pająk pojawił się w Polsce. Jest w całym krajuNiezwykle niebezpieczny pająk pojawił się w Polsce. Jest w całym krajuCzytaj dalej

Lekarze rozkładają ręce

GIS apeluje o ostrożność, w przypadku podejrzeń, że ktoś w naszej okolicy może być pod wpływem nowej substancji odurzającej w pierwszej kolejności powinniśmy zadbać o własne bezpieczeństwo oraz zawiadomić odpowiednie służby. Niestety lekarze rozkładają bezradnie ręce. Tak jak w przypadku wielu dopalaczy, nową substancję ciężko rozpoznać i nie ma na razie opracowanego antidotum, leczenie musi się więc opierać o leczenie objawowe.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Ogromna wpadka banku. Setki klientów mogło się zalogować na konto innej osoby
  2. Fantastyczne odkrycie polskich nurków. W Bałtyku znaleziono wrak niemieckiego U-boota
  3. Naukowcy biją na alarm. W kierunku Ziemi leci asteroida i dotrze do nas w ciągu 10 lat
  4. Chiny planują pełną dominację w kosmosie. Zaczną od Księżyca

Następny artykuł