Grafika z napisem WAŻNE
Źródło: Techgame

Ogromne zmiany w PKO BP i innych bankach. Mają związek z pandemią

Stanisław JanowskiStanisław Janowski
16 Października 2020

PKO BP oraz inne banki w Polsce wprowadzają serię poważnych zmian w swoim funkcjonowaniu. Mają one na celu dostosowanie się do pandemii koronawirusa, warto się z nimi zapoznać zanim wybierzecie się do placówki swojego banku.

Główne banki w Polsce, w tym PKO BP, dostosowują się do rządowych zaleceń i zmieniają swoje systemy funkcjonowania. Największe zmiany dotyczą oczywiście uwzględnienia godzin dla seniorów, warto więc sprawdzić, jak działa dany bank, aby nie iść na próżno do jego placówki.

Które banki wprowadzają zmiany?

Oprócz PKO BP, zmiany w swoim działaniu wprowadzają praktycznie wszystkie banki funkcjonujące w Polsce. Mowa tu o Banku Pekao, Santander Bank Polska, BNP Paribas, Bank BPS, Idea Bank, Millennium Bank, Gettin Bank, Credit Agricole oraz Citi Handlowy. Warto się więc zapoznać ze zmianami związanymi z działaniem tych instytucji zanim się do jednej z nich wybierzemy. Zmiany są podyktowane wprowadzeniem godzin dla seniorów, które zostały ponownie wprowadzone w życie w czwartek i oznaczają, że w sklepach, drogeriach i placówkach pocztowych w godzinach od 10:00 do 12:00 będą obsługiwani jedynie seniorzy (powyżej 60 roku życia). Co ciekawe rozporządzenie nie obejmuje banków jednak większość z nich postanowiła się do tego dostosować.

Ogromna wpadka w programie TVN. W Ogromna wpadka w programie TVN. W "Milionerach" padło absurdalne pytanie. Żadna odpowiedź nie była poprawna?Czytaj dalej

PKO BP: funkcjonowanie w dobie pandemii

Jednym z pierwszym banków, który zdecydował się wprowadzić zmiany związane z godzinami dla seniorów jest PKO BP. W czwartek instytucja ta wprowadziła pierwszeństwo obsługi seniorów. W oficjalnym komunikacie PKO BP czytamy: "Od dziś osoby w wieku 60+ obsługujemy w oddziałach w godzinach 10-12 w pierwszej kolejności. Placówki będą jednak otwarte dla wszystkich klientów". W ślad za PKO BP poszedł Bank Pekao, który również ogłosił, że w godzinach od 10:00 do 12:00 w ich placówkach, w pierwszej kolejności, będą obsługiwani klienci powyżej 60 roku życia. O decyzji poinformował rzecznik Pekao, Paweł Jurek.

Jak sytuacja wygląda w innych bankach?

PKO BP nie jest oczywiście jedyną placówką, która wprowadza zasadnicze zmiany w swoim funkcjonowaniu ze względu na nagły powrót pandemii koronawirusa. To samo rozwiązanie postanowił wprowadzić Bank BPS, który poinformował o tym w oficjalnym komunikacie opublikowanym przez rzeczniczkę prasową Banku BPS, Agnieszkę Chrobot: "W tym czasie oddziały będą otwarte dla wszystkich, ale osoby starsze będą obsługiwane priorytetowo. Powyższą zasadę Bank BPS zarekomendował także do wdrożenia zrzeszonym Bankom Spółdzielczym". Kolejne banki również przybrały taką strategię, mowa tu o Millennium, Gettin oraz Idea Banku. W komunikacie tych ostatnich czytamy również, że w przypadku braku osób starszych, pozostali klienci będą przyjmowani bez większych zmian. Credit Agricole pochwalił się przy okazji, że rozwiązanie to wprowadzili już w kwietniu i od tego czasu niezmiennie było realizowane.

ING Bank Śląski informuje o istotnych ograniczeniach. Zmiana dotyczy wszystkich klientówING Bank Śląski informuje o istotnych ograniczeniach. Zmiana dotyczy wszystkich klientówCzytaj dalej

Santander Bank inaczej niż PKO BP

Nie wszystkie banki wprowadziły jednak taką samą strategię jak PKO BP, w tej kategorii wyróżnia się Santander Bank Polska, który zadecydował o powrocie do systemu, w którym seniorzy mają pierwszeństwo obsługi jedynie w pierwszej godzinie otwarcia swoich placówek. "Takie podejście dość dobrze sprawdziło się na początku roku, dlatego postanowiliśmy je kontynuować. Godzina z pierwszeństwem obsługi seniora pozwala nam z jednej strony wspierać osoby starsze, a z drugiej reagować na bieżąco i świadczyć obsługę wszystkim, jeśli nie ma w tym czasie seniorów w oddziale" - tłumaczy Ewa Krawczyk z Santander Banku Polskiego.

Koncern farmaceutyczny chciał zarobić na leku przeciw COVID-19. Nie udało się, analitycy są w szokuKoncern farmaceutyczny chciał zarobić na leku przeciw COVID-19. Nie udało się, analitycy są w szokuCzytaj dalej

Nie wszystkie banki wprowadzają zmiany

ING Bank Śląski, mBank, BNP Paribas oraz Citi Handlowy nie wprowadziły jeszcze nowych zasad obsługi klienta. Te dwa pierwsze raczej tego nie zrobią. ING wydał oficjalne oświadczenie, w którym tłumaczą, że "aktualne regulacje nie obligują nas do wprowadzenia godzin dla seniorów i obecnie nie wdrażamy tego rozwiązania". BNP Paribas i Citi Handlowy poinformowały, że obserwują sytuację związaną z pandemią i w razie potrzeby będą wprowadzały odpowiednie strategie. Rzecznik prasowy mBanku podkreśla, że wcześniej rozwiązanie z pierwszeństwem dla seniorów cieszyło się znikomym zainteresowaniem.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Lekarze namawiali parę na aborcję. Wiemy jak dziś rozwija się dziecko, które przyszło na świat bez mózgu
  2. Ekspresowe i nieziemsko pyszne ciasto, na którego punkcie oszalał cały świat. Wszystkie składniki masz pod ręką
  3. Ślady kobiety i dziecka z epoki lodowcowej. Niesamowita historia dwójki pradawnych ludzi, naukowcy oniemieli z zachwytu
  4. Sony zaprezentowało interfejs dla graczy w PS5. Innowacje widać gołym okiem
  5. Mars widoczny gołym okiem? Jest prosty sposób, teleskop i lornetka będą zbędne
  6. Anna Lewandowska zdradziła swój przepis na idealną niedzielę. Jej gołąbki to prawdziwy hit, wszystko przez jeden składnik

Następny artykuł