DualSense - kontroler do PS5
Źródło: Sony

PlayStation 5 dostanie wyjątkowy kontroler. Oto szereg nowoczesnych rozwiązań w DualSense

Artur ŁokietekArtur Łokietek
21 Sierpnia 2020

Sony zaczyna powoli promowanie nadchodzącej konsoli PlayStation 5. Twórcy gier postanowili jednak wyjaśnić, w jaki sposób DualSense, następca DualShocka, jest "przełomowy". Niemal wszystko opiera się tu o technologię haptyczną i brzmi... wyjątkowo dobrze!

Jeżeli zapewnienia twórców gier znajdą pokrycie w rzeczywistości, możemy liczyć na pełną immersję podczas ogrywania tytułów na PS5. Poznajcie metody, dzięki którym nowy pad ma być przełomem.

Sony rozpoczyna kampanię reklamową, ale co z ceną?

Sony zaskoczyło nas niedawno pierwszym spotem reklamującym najnowsze osiągnięcie japońskich inzynierów. NIedługi trailer PlayStation 5 zatytułowany "Play has no limits" wygląda świetnie, ale w końcu przez lata Sony już nas przyzwyczaiło do tak wysokiego poziomu. Kwestią osobną pozostaje jednak wciąż nierozwiązana zagadka, czyli... jaka do jasnej jest oficjalna cena PlayStation 5?! Cóż, odpowiedzi na to pytanie nie znajdziemy ani w zwiastunie, ani na razie nigdzie i wciąż pozostaje nam żywić się przeciekami i oczekiwać na konkretne informacje. Mimo to deweloperzy nie ustają w wysiłkach chcąc zaprezentować nam nowy kontroler DualSense w jak najlepszym świetle.

Wyszedł z domu i zostawił ładowarkę podłączoną do prądu. Stało się coś niespodziewanego, o krok od tragediiWyszedł z domu i zostawił ładowarkę podłączoną do prądu. Stało się coś niespodziewanego, o krok od tragediiCzytaj dalej

Wyboisty DualSense

Choć sam design kontrolera zapowiada w końcu eleganckie urządzenie (przykro mi to stwierdzić, ale do tej pory to pady do Xbox'a były tymi "ładnymi"), nie wiedzieliśmy zbyt dużo o zastosowanych we wnęrzu technologiach. Wątpliwości rozwiewają producenci gier. Brian Horton, dyrektor kreatywny Marvel’s Spider-Man: Miles Morales zapewnia, że zastosowane drgania pozwolają na wcześniejsze "cielesne" informowanie graczao tym, z której strony nadejdą ataki. Przytrzymując przycisk ładujący cios będziemy w stanie nawet poczuć jak prąd elektryczny przepływa z lewej strony kontrolera na prawą i tam się kumuluje. Z kolei szef Polyphony Digital (twórców Gran Turismo 7), Kazunori Yamauchi, uważa, że nowy pad świetnie sprawdzi się w odzwierciedlaniu tego, co doświadcza kierowca rajdowy. "Sądzę, że najskuteczniejsze wykorzystanie spustów adaptacyjnych to reprezentacja działania systemu ABS podczas hamowania. Typowe działanie dla ABS-u to okresowe zmiany ciśnienia układu hamulcowego w miarę wywierania przez kierowcę nacisku na pedał hamulca. Spust adaptacyjny jest przystosowany do odtworzenia takiego uczucia i pozwala graczowi dokładnie poczuć i zrozumieć zależność pomiędzy żądaną siłą hamowania a przyczepnością opon" - poinformował Yamauchi.

Przełomowy wyrok. Osoba niepłacąca abonamentu RTV wygrała sprawę w sądziePrzełomowy wyrok. Osoba niepłacąca abonamentu RTV wygrała sprawę w sądzieCzytaj dalej

Strzelanki mogą wkurzać

Jeden z twórców nadchodzącej strzelanki od Arkane, czyli Deathloop, zapowiada niezwykle ciekawie zapowiadający się mechanizm zdolny do wzmocnienia doświadczeń płynących z FPSów. Chodzi tu o możliwość chwilowego zablokowania spustu, gdy w grze zatnie się nam broń. Poczujemy więc problem z pukawką jeszcze przed konkretną animację, co pozwoli nam na szybkie reagowanie i przeładowanie broni. Z kolei Kenji Kimura, twórca Ghostwire: Tokyo uważa, że za pomocą technologii haptycznej immersję da się osiągnąć praktycznie wszędzie. Twórcy skupiają się na odzwierciedleniu nie tylko "chwilowych wibracji", a o przeniesieniu niemal wszystkiego, co robimy na ekranie na odczucia fizyczne. Dzięki temu możliwe stało się idealnie przeniesienie wrażenia uderzenia np. metalu o metal, otwierania bram czy energii przepływającej w ciele bohatera. Twórcy Sackboy A Big Adventure zapowiadają, że podczas przenoszenia przez uroczą pacynkę ciężkich obiektów, kontroler może również się "napiąć". Wszystkie te zapewnienia brzmią świetnie i naprawde liczymy, że uda się ich dotrzymać, a nie okażą się po kilku miesiącach zapomnianą ciekawostką albo wkurzającym dodatkiem, który i tak większość wyłączy.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Czy uważasz, że gry komputerowe są szkodliwe dla dzieci?
  2. Psina lepsza od Wiedźmina, czyli Animal Trainer na PC
  3. Legendarna strategia Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie doczeka się remake'u. Gameplay wygląda obłędnie
  4. Microsoft Flight Simulator nie zwrócisz na Steamie. Powód jest abstrakcyjny

Następny artykuł