Polska gra strategiczna o koronawirusie. Epidemie spróbujemy opanować już pod koniec maja
Gra ma szansę idealnie wpisać się w polską mentalność, w której wszyscy zdają się wiedzieć najlepiej jak radzić sobie z każdą sytuacją, nieważne czy mowa o formie polskich skoczków narciarskich, czy o opanowaniu globalnej pandemii.
Jujubee bierze na warsztat ważne społecznie tematy
Katowickie studio ma na swoim koncie już parę głośnych gier. Nie są to produkcję AAA, daleko im do rozmachu gier chociażby CD Projektu, ale dzięki tematyce, którą poruszają, jest o nich dosyć głośno na świecie. Jujubee wyprodukowało dotychczas takie gry jak: KURSK, która poruszała tematyki tragedii rosyjskiego okrętu poruszając jednocześnie temat wyścigu zbrojeń, Deep Diving Simulator, który poruszał tematykę ogólnie rozumianej ekologii i ochrony podwodnego świata. Teraz przyszedł czas na globalną pandemię.
Pandemic w drugą stronę
COVID: The Outbreak to gra strategiczna, w której wcielamy się w rolę Globalnej Organizacji Zdrowia (GHO – brzmi znajomo prawda?) a naszym zadaniem jest opanowanie rozprzestrzeniającej się pandemii koronawirusa. Sposób rozprzestrzeniania wirusa SARS-CoV-2 bazowany jest na oficjalnych raportach WHO, a więc będziemy mogli się zmierzyć z sytuacją, która realnie miała miejsce. Sam zamysł gry przypomina odwróconą do góry nogami rozgrywkę Pandemic, zamiast rozwijać swojego własnego wirusa, będziemy próbowali go zatrzymać.
Premiera niedługo
Gra wyjdzie 27 maja na platformie Steam i będzie kosztowała 54 zł. 20% sprzedaży ze wszystkich gier studia Jujubee wędruje w maju i czerwcu na konto organizacji zajmujących się stworzeniem szczepionki na koronawirusa. Studio nie wyklucza wypuszczenia COVID: The Outbreak na inne platformy w przyszłości.