Ukazały się coroczne statystyki branży gier. Cyberpunk daleki od przodowania w rankingach
-
Games Industry opublikował coroczne statystyki branży gier
-
Cyberpunk nie pojawił się w zbyt wielu rankingach
-
Gry mobilne wciąż na szczycie
-
Zmniejszył się przychód z mikrotransakcji
W rocznym podsumowaniu serwisu gamesindustry.biz znajdują się przeróżne statystyki dotyczące branży gier. Znajdziemy tam ogólną wartość branży, ranking najpopularniejszych youtuberów, przychody z poszczególnych rodzajów sprzedaży, wykaz najlepszych trailerów wydanych w ciągu ostatniego roku i wykaz różnych gatunków zwierząt domowych , posiadanych przez pracowników Games Industry .
Branża gier w liczbach od Games Industry
Zaczniemy od najważniejszej kategorii , czyli zwierzątek posiadanych przez pracowników Games Industry. Królują wśród nich psy - jest ich aż 240 . Na kolejnych miejscach podium są koty w ilości 165 oraz ptaki, których jest zaledwie 11.
Resztę zwierzęcej statystyki wypełniają między innymi żółwie, iguany, gekony, chomiki, króliki i konie. Równie istotną kategorią jest też na przykład ranking najczęściej wyszukiwanych gier w Google. Tutaj bank rozbiło Among Us , a zaraz za nim FallGuys i Valorant . Cyberpunka nie nie stwierdzono.
Cyberpunk w rankingach branży
Jeśli chodzi o występ naszej rodzimej produkcji, to jest go zaskakująco niewiele w statystykach Games Industry. Przyznam, że spodziewałam się obecności Cyberpunka w większości tabelek, biorąc pod uwagę, ile wywołał emocji na całym świecie.
Tymczasem jego największe osiągnięcie to drugie miejsce na liście najczęściej opisywanych przez dziennikarzy gier . Wyprzedził go tylko Fortnite, zaś na trzecim miejscu znajduje się druga część The Last Of Us.
Poza tym Cyberpunk 2077 zajął 3. miejsce w kategorii najczęściej omawianych gier na Twitterze oraz 10. pozycję wśród najchętniej oglądanych zwiastunów i streamów. Nie ma go za to na żadnej liście najlepiej sprzedających się gier, czy innych zestawieniach finansowych.
Gry mobilne królują w rankingach
Jak można było się spodziewać, gry mobilne dominują, stanowiąc 49% wartości całej branży gamingowej. Na drugim miejscu są konsole z wynikiem 29%, a na szarym końcu PC z 22%. Globalna wartość rynku gier wynosi zaś 174,9 miliardów dolarów.
Co ciekawe (i pocieszające), s padła procentowa wartość przychodu pochodzącego z mikrotransakcji w grach. W ubiegłym roku 90% dochodu z gier pochodziło właśnie z zakupów robionych już wewnątrz gry. W tym roku ta wartość wynosi zaledwie 74% . Świat idzie w dobrym kierunku! Jeśli macie ochotę zobaczyć wszystkie rankingi, zapraszamy na Game Industries .