Techgame.pl > Gry > GeForce Now z coraz mniejszą biblioteką gier. Xbox i Warner Bros. rezygnują
Stanisław Janowski
Stanisław Janowski 19.03.2022 05:28

GeForce Now z coraz mniejszą biblioteką gier. Xbox i Warner Bros. rezygnują

Stanowisko Nvidia GeForce Now na konferencji.
flickr

Problemy usługi GeForce Now rozpoczęły się w lutym tego roku, kiedy to serwis służący do korzystania z gier za pomocą streamingu wyszedł z darmowej wersji Beta i wprowadził płatne usługi (4,99$/miesiąc). Wtedy z serwisem pożegnali się tacy producenci gier jak Activision Blizzard, Bethesda Softworks, a na początku marca swoją ofertę wycofało również 2K Games.

Xbox Games i Warner Bros. się żegnają

Nvidia poinformowała w poniedziałek, że 24 kwietnia z platformy znikną gry oferowane przez Microsoft Xbox Game Studio, Warner Bros. Interactive Entertainment, Codemasters oraz Klei Entertainment. Oznacza to, że z użytkownicy platformy stracą możliwość grania w takie tytuły jak: Halo: The Master Chief Collection, wszystkie części serii Gears of War, Forza (produkcje Xbox), gry z serii Batman: Arkham oraz Mortal Kombat (Warner Bros.), gry wyścigowe z serii F1, Dirt (Codemasters) oraz Don’t Starve, i Mark of the Ninja (Klei Entertainment).

Konkurencja dla Google Stadia

GeForce Now miał być konkurencją dla platformy streamingowej internetowego giganta Google (i ich platformy Google Stadia). Problemem są różnice między serwisami, produkcja Nvidii pozwala graczom używać serwerów GeForce Now do grania w ich własne gry, znajdujące się na prywatnym koncie gracza.  Rozwiązanie tego typu pomija producenta gry, który nie sprzedaje dodatkowej licencji pozwalającej na grę w chmurze Nvidii. Ze względu na to rozwiązanie Nvidia nie może wspierać gier, do których producent nie udostępnił im praw licencyjnych. Dopóki usługa pozostawała darmowa, nie był to problem. Teraz kiedy wprowadzony został miesięczny abonament, kolejni producenci wycofują się z projektu.

Nvidia uspokaja

Głos w sprawie zabrał Phil Eisler, wiceprezydent GeForce Now, który informuje, że proces dodawania i usuwania gier będzie odbywał się do końca maja. W tym czasie Nvidia dopracowuje szczegóły kontraktów z poszczególnymi serwisami sprzedającymi gry w wersji cyfrowej. Dzięki temu rozwiązaniu każda gra będzie mogła być odpowiednio licencjonowana w ich serwisie. Według twórców platformy, gry które zostały usunięte z oferty, to nieznaczny procent ich oferty. GeForce Now w dalszym ciągu proponuję na przykład 30 z 40 najpopularniejszych gier ze Steama. Głos w sprawie zabrał również Ubisoft, który w pełni wspiera poczynania Nvidii. Chris Early, Wiceprezydent ds. Cyfrowej Produkcji w Ubisofcie podkreśla, że na platformie znaleźć można pełną ofertę tego studia.

Powiązane