Otrzymałeś wiadomość od Ikei z prośbą o zmianę hasła? Lepiej to zrób, bo hakerzy próbowali przejąć konta
Ikea ostatnio borykała się z problemami z bezpieczeństwem w sieci. Tym razem sprawa wygląda poważnie.
Otrzymałeś SMS od Ikei z prośbą o zmianę hasła?
W ostatnich dniach wiele osób posiadających konta w programie Ikea Family (jak i również sam autor tego artykułu) otrzymało SMSy i wiadomości e-mail z prośbą o zalogowanie się na swoje konto i zmianę hasła. Choć dla niektóych mogło wyglądać to na robotę hakerów, Ikea informuje, że takie prośby dotyczą kont, na które oszuści już próbowali się wcześniej zalogować. Przedstawiciele szwedzkiej firmy meblowej informują, że ostatnie dni przyniosły masowe próby logowań na konta wielu użytkowników Ikea Family. Hakerzy mieli przy tym używać zupełnie losowych zestawów loginów i haseł - wygląda więc, że pozyskali oni takie dane z włamań na inne serwisy. Czy dotyczy to któregoś z ostatnich wielkich wycieków danych? Nie wiadomo, ale lepiej zastosować się do próśb firmy i hasło najzwyzczajniej zmienić.
Hakerzy atakują Ikeę
Profile Ikea Family na które hakerzy próbowali się zalogować zostały przez firmę zablokowane, a ich posiadacze otrzymali wspomniane już SMSy i e-maile z prośbą o zmianę hasła. Lepiej się do tego zastosować i najzwyczajniej w świecie zmienić swoje dane logowanie, choć Ikea nie poinformowała o tym jakoby jakiekolwiek konto zostało poważnie naruszone. Szwedzki gigant meblowy już wcześniej miał problemy z atakami hakerów wymierzonymi w ich sieć. W zeszłym roku bardzo wiele osób otrzymało e-maile z informacją, jakoby na 76. urodziny, Ikea zorganizowała loterię urodzinową z mnóstwem nagród. Sieć na szczęście szybko zdementowała te pogłoski ostrzegając, że wykonując podane w wiadomości kroki narażamy się na wyłudzenie danych osobowych i danych logowania lub innych, równie wrażliwych informacji.