Hakerzy, którzy podają się za pracowników Millenium zachęcają do instalowania niebezpiecznej aplikacji, przez którą możemy stracić wszystkie oszczędności. Bank ostrzega przed cyberprzestępcami.
Ataki na klientów banków się nasilają. Millenium kolejnym celem
W ostatnim czasie informowaliśmy o atakach hakerskich wycelowanych w kierunku klientów banku PKO BP. Dla przypomnienia, w tamtym przypadku chodziło o ataki opierające się o phishing, a więc próbę wyłudzenia poufnych danych klientów za pomocą sprytnie zaprojektowanych wiadomości i stron internetowych, które do złudzenia przypominają te bankowe. Są jednak tylko przykrywką, która ma na celu przejąć dane logowania klientów banku. Dzięki temu hakerzy uzyskują dostęp do konta bankowego i całej jej zawartości. O podobnych atakach poinformował właśnie bank Millenium. W tym przypadku hakerzy poszli jednak o krok dalej.
Hakerzy podają się za pracowników Millenium
Bank Millenium poinformował o trwającej kampanii hakerskiej wycelowanych w klientów tej placówki. W oficjalnym komunikacie czytamy, że oszuści podają się za pracowników infolinii TeleMillenium i dzwonią w sprawie nieautoryzowanych i podejrzanych transakcji bankowych na koncie lub karcie klienta. Podczas rozmowy oszuści proszą również o podanie danych związanych z logowaniem się do bankowości internetowej oraz mobilnej, a następnie informują o wymogu instalacji nowej aplikacji QuickSupport.
Jak walczyć z hakerami?
Millenium informuje, że aplikacja podawana, do której instalacji zachęcają oszuści, nie jest autoryzowana przez bank i nie należy jej instalować. Narzędzie daje hakerom możliwość do zdalnego sterowania urządzeniem swojej ofiary, co w połączeniu z uzyskanymi danymi poufnymi daje możliwość kradzieży pieniędzy z konta klientów banku. Możemy tu mówić o bardzo zaawansowanej i przemyślanej formie oszustwa. Millenium przypomina, że oficjalni konsultanci nigdy nie będą promować żadnych aplikacji związanych z szybką obsługą klienta, a jeżeli jesteśmy świadkami takie zdarzenia, to należy zachować czujność. Warto również pamiętać, aby nigdy nie podawać swoich danych osobowych związanych z logowaniem się do konta.
Jeżeli podejrzewamy, że mogliśmy stać się ofiarą takiego przestępstwa, należy niezwłocznie odinstalować podejrzaną aplikację oraz skontaktować się z oficjalną infolinią banku Millenium. W celu uchronienia się przed przyszłymi atakami należy zawsze pamiętać o kilku prostych sposobach, po których możemy rozpoznać ewentualną próbę wyłudzenia danych. Nie należy klikać w linki, które wyglądają podejrzanie oraz nie instalować aplikacji, które nie pochodzą ze znanych źródeł. Jeżeli korzystacie z bankowości internetowej, warto również sprawdzić adres strony, na której się znajdujecie. Fałszywe witryny często różnią się jedną literówką w adresie, dzięki temu na pierwszy rzut oka strona wygląda jak bezpieczna, bankowa witryna, a w rzeczywistości jest jedynie przykrywką dla hakerskich narzędzi, które zbierają nasze dane osobowe.