Uwaga, klienci zagrożeni, żadne pieniądze nie są bezpieczne. Millennium ostrzega przed hakerami
Hakerzy, którzy podają się za pracowników Millenium zachęcają do instalowania niebezpiecznej aplikacji, przez którą możemy stracić wszystkie oszczędności. Bank ostrzega przed cyberprzestępcami.
Ataki na klientów banków się nasilają. Millenium kolejnym celem
W ostatnim czasie informowaliśmy o atakach hakerskich wycelowanych w kierunku klientów banku PKO BP. Dla przypomnienia, w tamtym przypadku chodziło o ataki opierające się o phishing, a więc próbę wyłudzenia poufnych danych klientów za pomocą sprytnie zaprojektowanych wiadomości i stron internetowych, które do złudzenia przypominają te bankowe. Są jednak tylko przykrywką, która ma na celu przejąć dane logowania klientów banku. Dzięki temu hakerzy uzyskują dostęp do konta bankowego i całej jej zawartości. O podobnych atakach poinformował właśnie bank Millenium. W tym przypadku hakerzy poszli jednak o krok dalej.
Hakerzy podają się za pracowników Millenium
Bank Millenium poinformował o trwającej kampanii hakerskiej wycelowanych w klientów tej placówki. W oficjalnym komunikacie czytamy, że oszuści podają się za pracowników infolinii TeleMillenium i dzwonią w sprawie nieautoryzowanych i podejrzanych transakcji bankowych na koncie lub karcie klienta. Podczas rozmowy oszuści proszą również o podanie danych związanych z logowaniem się do bankowości internetowej oraz mobilnej, a następnie informują o wymogu instalacji nowej aplikacji QuickSupport.
Jak walczyć z hakerami?
Millenium informuje, że aplikacja podawana, do której instalacji zachęcają oszuści, nie jest autoryzowana przez bank i nie należy jej instalować. Narzędzie daje hakerom możliwość do zdalnego sterowania urządzeniem swojej ofiary, co w połączeniu z uzyskanymi danymi poufnymi daje możliwość kradzieży pieniędzy z konta klientów banku. Możemy tu mówić o bardzo zaawansowanej i przemyślanej formie oszustwa. Millenium przypomina, że oficjalni konsultanci nigdy nie będą promować żadnych aplikacji związanych z szybką obsługą klienta, a jeżeli jesteśmy świadkami takie zdarzenia, to należy zachować czujność. Warto również pamiętać, aby nigdy nie podawać swoich danych osobowych związanych z logowaniem się do konta.
Jeżeli podejrzewamy, że mogliśmy stać się ofiarą takiego przestępstwa, należy niezwłocznie odinstalować podejrzaną aplikację oraz skontaktować się z oficjalną infolinią banku Millenium. W celu uchronienia się przed przyszłymi atakami należy zawsze pamiętać o kilku prostych sposobach, po których możemy rozpoznać ewentualną próbę wyłudzenia danych. Nie należy klikać w linki, które wyglądają podejrzanie oraz nie instalować aplikacji, które nie pochodzą ze znanych źródeł. Jeżeli korzystacie z bankowości internetowej, warto również sprawdzić adres strony, na której się znajdujecie. Fałszywe witryny często różnią się jedną literówką w adresie, dzięki temu na pierwszy rzut oka strona wygląda jak bezpieczna, bankowa witryna, a w rzeczywistości jest jedynie przykrywką dla hakerskich narzędzi, które zbierają nasze dane osobowe.