Instytucja umożliwiająca depozyt pieniędzy lub innych wartości materialnych. a także udzielająca pożyczek lub innych usług finansowych.
Jak wynika z informacji udostępnionych przez bank Millennium, w nocy 4 października niemożliwe będzie korzystanie z usług. Wszystko przez prace konserwacyjne, które odbędą się między godziną 1:00 a 4:00 w nocy. W trakcie prac możliwe będą wyłącznie płatności z użyciem karty oraz fizyczne.
Hakerzy, którzy podają się za pracowników Millenium zachęcają do instalowania niebezpiecznej aplikacji, przez którą możemy stracić wszystkie oszczędności. Bank ostrzega przed cyberprzestępcami.
Pułapki zastawione przez oszustów działających w internecie to już nasza codzienność. Odkąd globalna sieć jest dostępna w niemal każdym polskim domu, coraz więcej przestępców próbuje wykorzystać nieuwagę lub nieostrożność swoich ofiar. Jak wskazują dane Głównego Urzędu Statystycznego, pod koniec 2018 roku 84 procent gospodarstw domowych i 96 procent firmy miało dostęp do internetu. Oszuści mają zatem pole do popisu
Oszustwa telefoniczne i internetowe to codzienność w dzisiejszych czasach. Niestety również przestępcy są coraz bardziej przebiegli i mają coraz większe możliwości skutecznego podszywania się pod pracowników instytucji i dużych firm. Phishing, czyli usypianie czujności ofiary poprzez przyjęcie tożsamości pracownika zaufanego podmiotu, jest dziś niezwykle powszechną i, niestety, wyjątkowo skuteczną metodą stosowaną przez cyberprzestępców.Bank ING ostrzega przez niebezpiecznymi połączeniamiCyberprzestępcy coraz częściej podszywają się dziś pod pracowników infolinii lub, w tym przypadku, działu bezpieczeństwa banku ING. Po odebraniu połączenia klient zostaje poinformowany o tym, że z jego konta przed chwilą próbowano dokonać podejrzanego przelewu, który na szczęście udało się w porę zablokować. Dla swego własnego bezpieczeństwa klient jest wówczas proszony o zainstalowanie pozornie niegroźnej aplikacji, pochodzącej z oficjalnej platformy. Dokładnie tego nie należy pod żadnym pozorem robić.Zazwyczaj oszust prosi nas o instalację aplikacji typu Quicksupport od TeamViewer. Jest to program pozwalający na zdalne przejęcie kontroli nad naszym urządzeniem. Technicznie rzecz biorąc, jest on zupełnie bezpieczny. Po zainstalowaniu aplikacji wciąż trzeba udzielić zgody na dostęp odpowiedniej osobie. Tego oczekuje od nas oszust i często właśnie to robią nieświadomi klienci banku ING.
Apple to kolejna firma, która znalazła się pod lupą Komisji Europejskiej. Wszczęto dwa postępowania.
Nie jest tajemnicą fakt, że epidemia koronawirusa wywołała olbrzymi kryzys gospodarczy. Jedną z branż, która została dotknięta przez pandemię jest bankowość. W świetle ostatnich doniesień wynika, że za kryzys przyjdzie zapłacić klientom.
Logujemy się do banku chcąc sprawdzić, czy dostaliśmy upragnioną wypłatę, tymczasem chwilę później znikają nam wszystkie pieniądze z konta. Nowe przestępstwo zaskakuje pomysłowością.
Jest to pierwsza w Polsce platforma zakupowa, która jest połączona bezpośrednio z innymi usługami bankowymi.
Bank Santander przestrzega konsumentów przed pobieraniem aplikacji z nieznanych źródeł. Takie działanie może kosztować nas utratę oszczędności.
Pierwszym miejscem, które wprowadziło możliwość płatności biometrycznych jest wrocławska restauracja Sushi Naka Naka.
Fortnite popularnością cieszy się po dziś dzień. Czasami jednak zdarzają się wybitnie smutne historie.
"Wyślij stówę starej" może okazać się nowym "przelej mojej żonie kwotę 100 złotych". Wszystko dzięki bankowości mobilnej.
Nowojorski oddział Citigroup Inc. przez pomyłkę wykonał przelew na kwotę 900 milionów dolarów, co po przeliczeniu na złotówki (kurs z 18 sierpnia 2020 roku) daje astronomiczną kwotę ponad 3 miliardów złotych. Co ciekawe, bank wykonał przelew w imieniu innej firmy.
Dzięki bardzo udanej niemal dekadzie pracy jako CEO firmy z Cupertino, Tim Cook otrzymał specjalną nagrodę. Amerykanin nie jest jednak zbyt sentymentalny i postanowił ją szybko spieniężyć.
Klienci niektórych z polskich banków mogą napotkać na problemy w trakcie weekendu. Wyjaśniamy, czego należy się spodziewać.
PKO BP poinformował o serii cyberataków, które są wycelowane w klientów banku. Ataki hakerskie na klientów banków, to bardzo popularna praktyka. Duża część klientów widząc wiadomość, która przypomina te, otrzymywane na co dzień ze swojego banku, traktuje je na poważnie i bez sprawdzania dostosowuje się do zawartych w nich poleceń.
W ostatnich miesiącach internetowi oszuści dosłownie święcą triumfy. Wzmożyli swoją aktywność, co bezpośrednio przekłada się na większą liczbę oszukanych klientów banków. Klienci PKO BP ponownie zagrożeni.
Banki wychodzą naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów. Wiele z nich stawia na rozwój bankowości mobilnej i wydawane co chwilę nowe wersje aplikacji wzbogacane są o kolejne ważne funkcje. Tym razem szeregu poprawek doczekała się aplikacja mBanku.
Unia Europejska chce zagwarantować bezpieczeństwo w płatnościach kartą. Z tego względu wprowadzono dyrektywę PSD2, które w znaczny sposó wpływa na nasz dotychczasowy sposób robienia zakupów. ING Bank Śląski zdecydował się na kolejne zmiany.
Cyberprzestępcy nie śpią i po raz kolejny próbują atakować klientów polskich banków. Tym razem celem ataku padli użytkownicy internetowych kont bankowych PKO BP. Ofiary otrzymują e-maile z fałszywą informacją dotyczącą zablokowania ich konta. Pod żadnym pozorem nie należy klikać w link od oszustów, ponieważ hakerzy mogą dzięki temu otrzymać dostęp do naszych kont.
„Zachowaj czujność podczas autoryzacji płatności internetowych Pojawił się nowy typ oszustwa z wykorzystaniem procesu aktywacji aplikacji mobilnej Banku Millennium” – tymi słowami rozpoczyna się oficjalny komunikat Banku Millennium do swoich klientów.
Do tej pory aplikacje mobilne banków działały dość prosto - masz konto w danym banku i korzystasz z danej aplikacji dla bankowości mobilnej. PKO BP chce jednak zaburzyć tę równowagę i zaoferować swoją apkę dla wszystkich, bez względu na to, w jakim banku mają konta.
Oszuści po raz kolejny atakują klientów polskich banków. Tym razem padło na PKO BP, gdzie wielu Polaków ma ulokowane swoje oszczędności. Cyberprzestępcy posługują się sprawdzoną i starą metodą, mającą na celu wyłudzenie informacji personalnych o klientach. Dzięki temu są w stanie przejąć kontrolę nad kontem bankowym swojej ofiary i dokonywać transakcji, które mogą skutecznie wyczyścić konto do sumy 0 zł.
Bank Millenium po raz kolejny ostrzega swoich użytkowników przed nowymi metodami wyłudzania danych. W czasie pandemii koronawirusa niemal wszędzie da się zauważyć coraz większą liczbę hakerów. Ich metody również ewoluują.
To już kolejny raz gdy oszuści atakują klientów banku PKO BP. Mnożą się już metody ataków, a cyberprzestępcy wyszukują coraz bardziej wyrafinowanych sposobów na kradzież pieniędzy swoich ofiar. Zazwyczaj klienci dostają fałszywe wiadomości e-mail, w których przestępcy podszywają się pod instytucje bankowe i zachęcają do klikania w generowane linki.
Coraz częściej słyszy się o atakach oszustów na klientów polskich banków. Okres pandemii jest wymarzonym czasem dla wszelkich cyberprzestępców, przez wzmożoną aktywność Polaków w sieci.Wielu z nas pracuje teraz zdalnie, a co za tym idzie o wiele częściej przegląda swojego maila lub surfuje po sieci. Oszuści wiedzą o tym doskonale i wręcz prześcigają się między sobą, na coraz to bardziej kreatywne metody zdobycia pieniędzy w sposób nielegalny.
To już kolejny przypadek, w którym hakerzy próbują wejść w posiadanie ważnych danych osobowych klientów banku PKO BP. Tym razem oszuści postanowili wykorzystać sposób na “załącznik”. Kliknięcie w podejrzany link może doprowadzić do utraty wszystkich pieniędzy na koncie.