Człowiek ze smartfonem
Źródło: Unsplash

PKO BP: Asystent głosowy w aplikacji IKO. Narzędzie jest bardziej zaawansowane, niż myślisz

Artur ŁokietekArtur Łokietek
28 Lipca 2020

Aplikacja PKO BP została wzbogacona o asystenta głosowego. Narzędzie jest w stanie pomóc nam w wykonywaniu m.in. przelewów czy sprawdzaniu stanu konta. Choć nie jest jeszcze aż tak rozwinięte, rozumie polecenia w stylu "pchnij hajs", co może kolejnym krokiem milowym dla ludzkości.

"Wyślij stówę starej" może okazać się nowym "przelej mojej żonie kwotę 100 złotych". Wszystko dzięki bankowości mobilnej.

IKO i asystent głosowy

PKO BP już w maju wprowadził do IKO wersję beta nowego asystenta głosowego. Teraz jednak korzystać z niej mogą wszyscy posiadacze stosownej aplikacji, a co ważne, nie trzeba wcale nic dodatkowo instalować. Na razie nowa funkcja dostępna jest na urządzeniach z systemem Android, jednak wkrótce ma trafić także na iOS od Apple'a. Jak włączyć asystenta IKO? Wystarczy w aplikacji mobilnej dotknąć ikonki znajdującej się po prawej stronie na górze ekranu (ikonka pierwsza od lewo). I voila! Możemy zacząć mówić. Ale co?

Gromada gwiazd przestaje istnieć. Gromada gwiazd przestaje istnieć. "Trafiliśmy na sam koniec jej życia"Czytaj dalej

Co rozumie asystent PKO BP?

Jak na razie niektóre (zdawać by się mogło) podstawowe funkcje asystenta nie są dostępne i na przykład nie przeczyta on nam kwoty, jaką mamy na karcie bankowej. Mimo to istnieje możliwość m.in. wykonania przelewu, sprawdzenie stanu konta, historii transakcji, a nawet przeczytanie kodu Blik. Co szczególnie ważne - asystent doskonale rozumie zwroty w stylu "pchnij hajs" czy "ile mam forsy" i potrafi odmieniać imiona zdefiniowanych odbiorców. Możemy też wpisywać mu komendy ręcznie, bez potrzeby korzystania z mikrofonu. Ach, technologia!

Wilki z Czarnobyla mogą przenosić swoje zmodyfikowane geny w inne rejony Europy, ostrzegają naukowcyWilki z Czarnobyla mogą przenosić swoje zmodyfikowane geny w inne rejony Europy, ostrzegają naukowcyCzytaj dalej

XXI wiek i bankowość mobilna

Zgodnie z danymi Buisness Insider, bankowość mobilna staje się coraz ważniejsza, a technologie asystentów głosowych są mile widziane przez klientów - do 2022 roku ma z nich korzystać nawer 31 procent amerykanów. Szczególnie ważne jest to, że asystenci bankowi (także ten w IKO) bazując na sztucznej inteligencji sam się "uczy" i jest w stanie rozpoznawać większą ilość komend, co automatycznie usprawnia ich działanie.

Zobacz także:

  1. Wakacyjna oferta Play. Obniżka abonamentu i telefon za złotówkę przy przeniesieniu numeru
  2. Nowy kontroler do Xbox Series X. Wyciekło zdjęcie prawdopodobnego modelu
  3. Mercedes skorzysta z rozszerzonej rzeczywistości. W samochodach pojawią się rozwiązania AR
  4. Amerykańskie wojsko używa technologii kosmitów. Senator potwierdza


Następny artykuł