Techgame.pl > Technologie > Ważne zmiany w mBank. Świetne wiadomości dla klientów
Artur Łokietek
Artur Łokietek 19.03.2022 05:22

Ważne zmiany w mBank. Świetne wiadomości dla klientów

mbank
materiały własne

Banki wychodzą naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów. Wiele z nich stawia na rozwój bankowości mobilnej i wydawane co chwilę nowe wersje aplikacji wzbogacane są o kolejne ważne funkcje. Tym razem szeregu poprawek doczekała się aplikacja mBanku.

Bankowość mobilna

Bankowość mobilna to ważna gałąź dzisiejszej bankowości internetowej. Nie dziwi więc fakt, że banki nieustannie starają się zaprezentować nam coraz to lepsze wersje swoich mobilnych aplikacji. Wszystko dąży do spełnienia idei IOT, czyli "Internet of things" (pol. Internet rzeczy). Zgodnie z nią wszystkie urządzenia mają wkrótce gromadzić i wymieniać się wieloma różnymi rodzajami danych. Choć z samej teorii jest to idea wielce atrakcyjna dla człowieka - wszystko będzie w jakiś sposób powiązane i korzystanie z codziennych urządzeń ma być prostsze i szybsze, to niesie za sobą spore niebezpieczeństwa. W końcu ataki hakerów czy wszelkiego rodzaju wirusy mogą spowodować nam ogromne szkody. Z tego względu banki nieustannie rozwijają swoje aplikacje pod kątem zarówno bezpieczeństwa, jak i atrakcyjności oraz funkcjonalności.

mBank i ważne zmiany

Jedna z bankowych aplikacji mobilnych doczekała się właśnie ważnych, z punktu widzenia klienta, udogodnień. Chodzi tu o apkę mBanku. Popularny bank wypuścił właśnie najnowszą jej wersję, która przynosi, oprócz klasycznej naprawy problemów i stabilizacji jej działania, zupełnie nowe funkcje. Jedną z nich, być może najważniejszą, jest uproszczenie systemu składania reklamacji np. w związku z transakcjami kartami płatniczymi. Do tej pory każdy klient, aby zgłosić problem, musiał wybrać się osobiście do oddziału albo, w gorszym przypadku, wisieć w nieskończoność na linii telefonicznej. Można też było skorzystać z formularza na stronie internetowej, jednak wydłużało to cały proces. Tym razem uatrakcyjniono przebieg reklamacji, co może okazać się ważnym przełomem nie tylko dla klientów tego banku, ale również dla całej bankowości mobilnej. Reklamacje bowiem możemy składać z poziomu aplikacji! Proste, a jakie genialne.

Składanie reklamacji mBank

mBank tłumaczy, że nowy sposób na składanie reklmacji jest istotny, jeżeli chcemy złożyć reklamację "w biegu". Pojawił się, dajmy na to, problem podczas korzystania z bankomatu czy wpłatomatu. W takiej sytuacji nie ma co czekać i wystarczyć będzie zalogowanie się do swojej aplikacji, wybranie opcji Profil, Kontakt i tam Reklamacje. Inna ważna zmiana dotyczy też składania reklmacji, gdy zauważymy u nas podejrzaną transakcję. Wtedy, z poziomu historii transakcji, wybieramy tę, która nas interesuje i potem wystarczy kliknąć w "Reklamuj transakcję". Oprócz tego pojawiły się udogodnienia w kwestii korzystania z funduszy inwestycyjnych.

Zmiany, ale nie dla wszystkich

Pewnym problemem, a w zasadzie łyżką dziegciu w nowych funkcjach aplikacji mobilnych jest to, że... nie wszyscy będą mogli z nich korzystać. Posiadacze starszych urządzeń przenośnych, na których zainstalowany jest system Android starszy niż 7, muszą pozostać przy wersji 3.38. Wynika to oczywiście z ograniczeń technicznych i kwestii bezpieczeństwa takich urządzeń. Ci, którzy mogą pobrać aktualizację, już teraz zrobią to z poziomu Sklepu Play na Androidach i App Store na systemach iOS.

Powiązane