Techgame.pl > Bezpieczeństwo > Bank PKO BP ostrzega przed fałszywą aplikacją. Pieniądze znikają z kont klientów
Kuba Wieloch
Kuba Wieloch 19.03.2022 05:21

Bank PKO BP ostrzega przed fałszywą aplikacją. Pieniądze znikają z kont klientów

Ważne
materiały własne

To już kolejny raz gdy oszuści atakują klientów banku PKO BP. Mnożą się już metody ataków, a cyberprzestępcy wyszukują coraz bardziej wyrafinowanych sposobów na kradzież pieniędzy swoich ofiar. Zazwyczaj klienci dostają fałszywe wiadomości e-mail, w których przestępcy podszywają się pod instytucje bankowe i zachęcają do klikania w generowane linki.

Kolejny atak na klientów PKO BP

Prowadzi to do nieumyślnego pobrania aplikacji, która śledzi hasła ofiar, dzięki czemu oszuści uzyskują pełny dostęp do kont bankowych osób, które kliknęły w nieszczęsne adresy domen.

Tym razem oszuści poszli o krok dalej i postanowili dzwonić bezpośrednio do klientów banku PKO BP. Do tej pory nie ustalono tożsamości osób zamieszanych w sytuację, wiadomo jednak, że podczas rozmów ofiary zachęcane są do pobrania aplikacji do zdalnej weryfikacji ze Sklepu Play. 

Oszuści dzwonią do klientów banku

Oszuści podszywają się pod pracowników banku i informują swoje ofiary, że aplikację tę należy pobrać ze względów bezpieczeństwa, przez co klienci są zdezorientowani i wpadają w sidła cyberprzestępców.

Rzecz jasna pracownicy banku PKO BP nie prowadzą tego typu działań, a wszelki osoby dzwoniące do klientów w celu zachęcania do pobrania wymienionej aplikacji są oszustami. Okazuje się, że przestępcy dążą do przejęcia kontroli nad elektronicznymi urządzeniami swoich ofiar, za pośrednictwem aplikacji TeamViewer. Tego typu aplikacja umożliwia przejęcie pełnej władzy nad systemem operacyjnym ofiary i jest często wykorzystywana przez różnego rodzaju cyberprzestępców.

Konta klientów są zagrożone

Dzięki temu oszuści mają możliwość wyśledzenia danych logowania do bankowości mobilnej i internetowej, a dodatkowo uzyskać kontrolę nad SMS-ami uwierzytelniającymi. Wszystkie te informacje wystarczają do przejęcia pełnej kontroli nad bankowością ofiar.

 Ze względu na to, należy uważać na wszelkie podejrzane telefony lub wiadomości e-mail, ponieważ oszuści są w stanie wyczyścić konta ofiar ze wszystkich oszczędności w mgnieniu oka.

Apel PKO BP do klientów

Bank PKO BP apeluje do swoich klientów, aby nie reagować na tego typu telefony i nadmienia, że nigdy nie wymaga od klientów instalacji dodatkowych aplikacji (poza oficjalną aplikacją bankowości). Dodatkowo instytucja informuje, że pracownicy nigdy nie proszą klientów o podawanie haseł do serwisów bankowości.

Bank informuje również, że jeśli ktoś odbył już podejrzaną rozmowę lub ma wątpliwości co do bezpieczeństwa konta należy się skontaktować bezpośrednią z oficjalną infolinią PKO BP pod numerem 800 302 302.

Powiązane