Techgame.pl > Bezpieczeństwo > PKO BP ostrzega, pieniądze znikają z kont. Ataki hakerskie, dotyczy wszystkich klientów
Stanisław Janowski
Stanisław Janowski 19.03.2022 05:22

PKO BP ostrzega, pieniądze znikają z kont. Ataki hakerskie, dotyczy wszystkich klientów

Karty kredytowe z kłódką leżące na klawiaturze laptopa.
PickPik

PKO BP poinformował o serii cyberataków, które są wycelowane w klientów banku. Ataki hakerskie na klientów banków, to bardzo popularna praktyka. Duża część klientów widząc wiadomość, która przypomina te, otrzymywane na co dzień ze swojego banku, traktuje je na poważnie i bez sprawdzania dostosowuje się do zawartych w nich poleceń.

PKO BP ostrzega. Ataki hakerskie coraz popularniejsze

Jak podają eksperci od cyberbezpieczeństwa, w tracie pandemii wzrosła liczba ataków hakerskich na klientów, między innymi, banków. Ma to związek z faktem, że ludzie częściej spędzają czas przy komputerach i chętniej korzystają z internetowych rozwiązań oferowanych przez różnych usługodawców. Hakerzy wykorzystują ten fakt stosując do tego, przede wszystkim technikę phishingu.

Phishing to bardzo popularna metoda cyberoszustwa. Ma ona na celu zmylić odbiorcę fałszywej wiadomości i sprawić, że będzie on myślał, że kontaktuje się z nim usługodawca, w tym przypadku, odpowiedni dział banku PKO BP. Hakerzy wysyłają najczęściej wiadomość mailową lub SMS do danej bazy mailingowej z informacją o pracach technicznych lub możliwości zagrożenia utratą danych. Oszuści proszą w wiadomości o podanie danych osobowych koniecznych do zalogowania się do usługi w celu ich zmiany. Wtedy przejmują dane klientów i uzyskują dostęp do kont nieświadomych osób.

Wiadomości e-mail od PKO BP to oszustwo

Bank PKO BP poinformował w jednym z ostatnich komunikatów, że klienci banku mogli otrzymać wiadomości e-mail podszywające się pod pracowników PKO BP. W wiadomości znajduje się prośba o potwierdzenie danych osobowych oraz kliknięcie w podany link. Wiadomości są wysyłane z fałszywych adresów przypominających oficjalne maile banku, a załączony link przekierowuje nieświadomego klienta do podrobionej strony logowania.

Ataki hakerskie na banki się nasilają

Przypadek PKO BP nie jest osamotniony. W ostatnim czasie kilka innych głównych banków w Polsce informowało o niebezpiecznych atakach hakerskich wycelowanych w swoich klientów. Mowa tu między innymi o banku Millenium, BNP Paribas oraz Santander Bank Polski. Banki te poinformowały w ostatnim czasie, że odnotowały wzrost fałszywych stron internetowych podszywających się pod ich wizerunek. Na tego typu oszustwa można się natknąć w miejscach teoretycznie bezpiecznych, chociażby na pierwszej stronie wyszukiwarki Google. Oszuści ustawiają sprytną reklamę z fałszywym linkiem, która do złudzenia wygląda jak strona danego banku.

Jak uchronić się przed oszustwem?

Bank alarmuje i ostrzega swoich klientów. "Prosimy, aby nie klikać w linki w tych mailach. Linki służą wyłudzaniu danych przez przestępców" - tłumaczą władze PKO BP w oficjalnym komunikacie. Kliknięcie w link i podanie tam swoich danych osobowych może skutkować w utracie dostępu do swojego konta i stracie wszystkich oszczędności. Jeżeli wśród Was są osoby, które dostały w ostatnim czasie wiadomość o takiej treści i dostosowały się do instrukcji, to należy niezwłocznie skontaktować się z bankiem w celu zamrożenia konta.

Tagi: Haker Bank