Millennium
Źródło: wikimedia.com

Bank Millennium ostrzega przed oszustami. Łatwo się nabrać, pieniądze klientów znikają z kont

Kuba WielochKuba Wieloch
9 Października 2020

Bank Millennium wydał oficjalny komunikat dla swoich klientów. Instytucja przestrzega przed oszustami, którzy mogą włamać się na konta i wykraść wszystkie pieniądze.

„Zachowaj czujność podczas autoryzacji płatności internetowych Pojawił się nowy typ oszustwa z wykorzystaniem procesu aktywacji aplikacji mobilnej Banku Millennium” – tymi słowami rozpoczyna się oficjalny komunikat Banku Millennium do swoich klientów.

Bank Millennium ostrzega przed oszustami

Cyberprzestępcy po raz kolejny atakują klientów polskich banków. Tym razem ataki skierowane są w stronę kont bankowych założonych w Banku Millennium. Hakerzy próbują wyłudzić na wszelkie możliwe sposoby, informacje niezbędne przy kolejnej aktywacji mobilnej. Dzięki temu mają możliwość aktywowania aplikacji połączonej z kontem ofiary.

Pieniądze znikają z kont klientów

W ten sposób przestępcy mają pełny dostęp do usług bankowych swoich ofiar i są w stanie wypłacać pieniądze, jak i dokonywać przelewów na swoje rachunki. Dodatkowo mają oni możliwość wzięcia pożyczek. Dlatego też tak ważne jest zachowanie czujności, szczególnie w czasach kryzysu gospodarczego, gdy każda złotówka jest na wagę złota.

Jak się bronić przed oszustami?

Bank Millennium w swoim ostrzeżeniu udziela również rad i wyjaśnia jak nie paść ofiarą ataków hakerskich. Instytucja przypomina, że informacje usłyszane podczas automatycznego połączenia w czasie aktywacji aplikacji mobilnej należy wprowadzić na własnym telefonie i nigdy nie udostępniać nikomu informacji o swoim koncie bankowym. Nie należy też logować się na swoje konto na urządzeniu, które nie jest naszą własnością.
Klienci muszą również pamiętać o dokładnym czytaniu treści powiadomień autoryzacji, aby mieć zawsze pewność co do potwierdzanej operacji. Bardzo często ofiary ataków potwierdzają odruchowo operacje bankowe, które zostały zaimplementowane przez oszustów. Może to skutkować zniknięciem środków z konta bankowego.

Sprawdzaj źródła informacji

Bank podkreśla również, że należy weryfikować wiarygodność wszelkich nadzwyczajnych okazji znalezionych w internecie. Mogą być one przykrywką dla cyberprzestępców, którzy sprzedają fałszywe produkty, lub chcą wykraść dane osobowe swoich ofiar.
Millennium przypomina również, że niedawno zmieniono proces kolejnej aktywacji aplikacji na np. nowym urządzeniu i wszelkich informacji na ten temat należy szukać na oficjalnej stronie instytucji.

Klienci innych banków również muszą być czujni

Bardzo ważnym czynnikiem, który odróżnia wiadomości wysłane przez oficjalną instytucję, od oszustwa jest fakt, że bank nigdy nie prosi o potwierdzenie transakcji poprzez zaznaczenie obrazka na ekranie.
Rzecz jasna wszystkie wymienione rady tyczą się również klientów innych banków, bo ostatnimi czasy aktywność cyberprzestępców.

Następny artykuł