Techgame.pl > Gry > Wiemy, ile osób pobrało za darmo Star Wars Battlefront 2. Liczby robią gigantyczne wrażenie
Artur Łokietek
Artur Łokietek 19.03.2022 05:17

Wiemy, ile osób pobrało za darmo Star Wars Battlefront 2. Liczby robią gigantyczne wrażenie

Star Wars Battlefront 2 - screen z gry
Steam
  • Darmowe Star Wars Battlefront 2 okazał się wielkim sukcesem

  • Electronic Arts przedstawiło konkretne liczby

  • Przyszłość marki Star Wars rysuje się w różowych barwach

Electronic Arts nie miało lekko ze swoimi grami opartymi na jednej z najpopularniejszych marek wszechczasów, czyli Star Wars. Lata wyłączności na serię można nazwać "niewykorzystanym potencjałem" szczególnie, że widać jak bardzo gracze spragnieni są nowych gier z tego świata. 

Star Wars Battlefront 2 olbrzymim sukcesem

Wcześniej w tym miesiącu pisaliśmy o tym, że na Epic Games Store (które, swoją drogą, przyzwyczaiło nas do regularnego rozdawnictwa gier) za darmo można było odebrać Star Wars Battlefront 2. Oczywiście można było spodziewać się sporego zainteresowania graczy, ale nie wiem, czy nawet EA liczyła na taką popularność. 

Dość szybko okazało się jednak, że Star Wars Battlefront 2 w ofercie "za darmo" jest jedną z lepszych promocji, jakie gracze od jakiegoś czasu widzieli. Wszystko dlatego, że wkrótce po wystartowaniu akcji, serwery gry nie wytrzymały i zaczęły pojawiać się problemy z połączeniem, a nawet jakieś dziwne bugi związane z serwerami. 

Teraz wiemy, że Star Wars Battlefront 2 okazało się olbrzymim sukcesem (czym zapewne wynagrodziło niejako "elektronikom" wcześniejsze, premierowe problemy z grą). Wydawca Electronic Arts poinformował, że grę do konta przypisało aż 19 milionów graczy. Nieźle, szczególnie patrząc na przeszłość produkcji. 

Wyboista historia Star Wars Battlefront 2

Star Wars Battlefront 2 przeżywa teraz prawdziwy renesans popularności i nie ma się co dziwić. Decyzja EA aby oferować grę za darmo z pewnością na długi czas zapewni kompanów do gry, z którymi wcześniej mogło być dość ciężko. Oryginalnie bowiem produkcja zadebiutowała w 2017 roku. 

Jednak od samego początku zarzucano jej okrojenie zawartości i postawienie na "grę-usługę". Do tego stopnia, że zdaniem wielu graczy, w Battlefroncie 2 widoczną przewagę mieli ci, którzy decydowali się uiszczać dodatkowe opłaty za skrzynki z losową zawartością i inne elementy. Spowodowało to usunięcie takich przedmiotów z gry. 

Mimo wszystko gracze wciąż oczekiwali rozmachu na skalę Battlefronta 2 z 2005 roku, a jego nowa iteracja okazała się pozbawiona wielu mechanik (walki w kosmosie i na lądzie jednocześnie, jako przykład), a także niektórych bohaterów czy nawet pojazdów. Na szczęście z czasem dodawania nowej zawartości ostatni Battlefront okazał się grą znacznie bardziej dopracowaną. 

Marka Star Wars w rękach wielu

Co ciekawe, obydwa Battlefronty, Star Wars The Old Republic czy niedawno wydane (i świetnie przyjęte) Fallen Order to największe tytuły wydane przez EA w związku z posiadaniem przez firmę wyłącznej licencji na tę markę. Mało, prawda? Nie dziwi więc fakt, że reaktywowane LucasFilm Games zdecydowało się powierzyć markę również innych firmom - Ubisoftowi i, rzekomo, Microsoftowi.

Samo EA być może pracuje jednak nad Battlefrontem 3. W ostatnim czasie pojawiło się parę ciekawych domysłów - od enigmatycznej zapowiedzi pracownika studia DICE, przez ponowne nawiązanie współpracy dwóch aktorów głosowych zaangażowanych w produkcję Battlefronta 2, aż do słów Matta Martina z LucasFilm, który otwarcie stwierdził, że nigdy nie był tak podekscytowany przyszłością gier spod znaku Star Wars, jak teraz.

Oczywiście, to wciąż domysły. Z pewnością jednak możemy oczekiwać wielu nowych gier z tego świata.

Powiązane