Tak będą wyglądały gry nowej generacji. Unreal Engine 5 został zaprezentowany
Co godne podkreślenia wszystkie zaprezentowane materiały zostały przetesowane przy użyciu PlayStation 5. Daje nam to dosyć jasne spojrzenie na to, jak będą się prezentowały gry na konsolach nowej generacji. Zapowiada się pięknie.
Demo techniczne zachwyca
Epic Games zaprezentowało możliwości swojego najnowszego silnika graficznego, Unreal Engine 5, za pomocą dema technologicznego Lumen in the Land of Nanite. Silnik został stworzony z myślą o konsolach dziewiątej generacji, a więc PlayStation 5 i Xbox series X. Z resztą zobaczcie sami.
Przełomowe nowości świetlne
Unreal Engine 5 pozwala na stworzenie bardzo szczegółowych światów, w których zachwycają przede wszystkim detale i źródła światła. Silnik wprowadza dwie duże nowości technologiczne. Nanite jest zwirtualizowaną geometrią mikrowielokątów, które pozwalają na budowanie niezwykle szczegółowego świata, jednocześnie nie obciążając zasobów konsoli. Drugą nowością jest dynamiczne oświetlenie globalne Lumen. System renderuje rozpraszające się wzajemnie refleksy z nieskończonymi odbiciami i pośrednimi odbiciami lustrzanymi, w ogromnych, szczegółowych środowiskach.
Kiedy silnik wejdzie do użycia
Na silnik Unreal Engine 5 łączy się jeszcze wiele przełomowych funkcjonalności, np. zestaw tekstur Quixel Megascans, czy silnik fizyczny Chaos. Silnik Unreal Engine 5 w domyśle będzie służył do tworzenia gier na konsole nowej generacji. Nie wejdzie on jednak na rynek od razu z nowymi konsolami. Wstępne wersje dostępne będą na początku 2021 roku, pełna wersja silnika ma być gotowa na końcówkę 2021 roku. Do tego czasu gry na konsole nowej generacji będą powstawać w oparciu o silnik Unreal Engine 4.25.