Techgame.pl > Gry > World of Horror: Polska retro przygodówka inspirowana Lovecraftem i Junji Ito wylądowała na Steamie
Artur Łokietek
Artur Łokietek 19.03.2022 05:29

World of Horror: Polska retro przygodówka inspirowana Lovecraftem i Junji Ito wylądowała na Steamie

World of Horror miasto
materiały prasowe

Zagadka: Co wyjdzie z połączenia polskiego programisty, który po godzinach jest dentystą, 1-bitowej grafiki, H.P. Lovecrafta, Junji Ito, Painta, mangi, survival horror i RPG(*)? Efektem tego jakże dziwnego miksu jest gra World of Horror, czyli jedna z najciekawszych w założeniach produkcja indie ostatnich lat. Właśnie trafiła na platformę Steam do Early Access.

Zaraz, że co to ten World of Horror?!

Paweł Kozmiński, znany w środowisku deweloperskim pod pseudonimem panstasz pracuje nad grą World of Horror, która (w dość sporym uproszczeniu) jest 1-bitową przygodówką z elementami RPG. Grafika została stworzona w Paintcie, a muzyka jest dosłownym uzupełnieniem obranego stylu artystycznego, zaś za scenariusz, czyli dosłowny opis szkaradzieństw, które dzieją się w grze, odpowiada malezyjska autorka horrorów Cassandra Khaw. Fabuła przedstawia nadmorskie japońskie miasteczko, w którym dzieją się niewyjaśnione rzeczy. Na ulicach zjawiają się obrzydliwe stwory, ludzie zaczynają ginąć, a do tego prastarzy bogowie próbują przejść do naszego świata. Gracz wciela w parę postaci, a każda z nich chce wyjaśnić przerażające zagadki. Sama rozgrywka bazuje trochę na erze tekstowych przygodówek - nie kierujemy stricte naszym bohaterem, a tylko wskazujemy dokąd powinniśmy się udać, co podnieść, jak walczyć. Tak, walka też jest obecna i wierzcie lub nie, ale potrafi dostarczyć adrenaliny. Starcie z trzygłowym demonem z nożyczkami to coś, co zapamiętacie na długo, nawet, jeśli sama potyczka opiera się na wybieraniu konkretnej akcji w systemie turowym. Z uwagi na swoją rogueelitową strukturę, gra zachęca do wielokrotnego jej przechodzenia.

Już w Early Access

W Early Access mamy 12 zagadek do rozwiązania i 7 (z czego dwie ukryte) postaci, o których losach decydujemy. Twórca umieścił w grze też mnóstwo pobocznych aktywności, które mogą dodać nam statów albo po prostu dopełnić immersję, na przykład oglądanie telewizji w domu, przebieranie się, odpoczywanie czy zwiedzanie pobocznych lokacji w celu zakupu przedmiotów lub znalezienia sojuszników.

(*) jestem pewien, że musieliście przeczytać to zdanie co najmniej dwa razy

Powiązane