Polski serwis internetowy wypływa na szerokie wody. Ogromny sukces
-
Polskie firmy coraz bardziej rozpoznawalne na świecie
-
Komisja Nadzoru Finansowego podjęła decyzję
-
Sklep odzieżowy Answer.com wypływa na szerokie wody
Komisja Nadzoru Finansowego ogłosiła we wtorek, że sklep zarządzany przez rodzinę Bajołków, a więc Answear.com, otrzymał pozytywną opinię odnośnie prospektu emisyjnego. Wiemy co to oznacza dla polskiego sklepu z odzieżą, akcesoriami i obuwiem.
Polskie firmy coraz bardziej rozpoznawalne
W ostatnich latach na światowym rynku pojawiać się zaczęło coraz więcej polskich marek, które w swoich branżach liczą się coraz bardziej. Najlepszym tego przykładem zdaje się być CD Projekt. Firma produkująca gry od prawie 30 lat, prawdziwy światowy sukces zaczęła odnosić dopiero kilkanaście lat temu przy okazji stworzenia gier z serii Wiedźmin.
Inną firmą o polskich korzeniach jest Wish.com. Chociaż praktycznie jest to amerykańska platforma sprzedaży online, to została ona założona przez polsko-kanadyjskiego przedsiębiorcę i informatyka – Piotra Szulczewskiego. Firma jest teraz jednym z największych konkurentów takiego giganta jak AliExpress, a propozycje wykupienia, za 10 miliardów dolarów złożył Szulczewskiemu sam Amazon.
Zastrzyk gotówki. Polski serwis planuje rozwój
Decyzja Komisji Nadzoru Finansowego sprawia, że w tym roku ruszy jeszcze jedna, pierwotna publiczna oferta akcji sklepu. Na sprzedaż trafią zarówno nowe akcje, które wyemituje spółka, jak i pakiety walorów posiadane przez fundusz inwestycyjny MCI.
Answer.com planuje przeprowadzić poważne inwestycje związane z zastrzykiem finansowym , który przewidywany jest w związku ze sprzedażą akcji. Firma chce rozszerzyć swoją działalność poza granicami Polski. Według zapewnień władz Answer.com, do 2024 roku sklep ma posiadać nowe odsłony serwisu w 11 krajach Europy Środkowo-Wschodniej.
Prezes firmy pewny swego
Krzysztof Bajołek, prezes i główny akcjonariusz Answear.com podkreśla, że firma przygotowana jest do podjęcia kolejnych kroków w kierunku rozwoju. Według niego, serwis ma ambicje, aby być liderem e-commerce sprzedającym modę w Europie Środkowo-Wschodniej. Według Bajołka, Answear.com posiada wszystko, aby ten cel osiągnąć.
Mowa tu o szerokiej palecie ofertowej oraz współpracy z markami premium. Ponadto, firma rozwija również własną markę Answear LAB co sprawia , że firma jest w stanie generować relatywnie wysokie marże. Dodatkowo, środki które firma pozyska z IPO, przybliżą ją do wypłynięcia na międzynarodowy rynek.
Ogromne pieniądze i ogromny sukces polskiej firmy
Answear.com wydaje się być na fali wznoszącej, jeżeli chodzi o finanse. Przychody serwisu z okresu 12 miesięcy (liczone do września) wyniosły 369 milionów złotych (EBITDA – 23,4 mln zł), a w listopadzie firma zaliczyła 60-procentowy wzrost względem analogicznego czasu w zeszłym roku.