Techgame.pl > Bezpieczeństwo > Apple to główna marka wykorzystywana w popularnym oszustwie internetowym
Stanisław Janowski
Stanisław Janowski 19.03.2022 05:28

Apple to główna marka wykorzystywana w popularnym oszustwie internetowym

Laptop Apple macbook
needpix

Według zeszłorocznego raportu Verizon, co trzeci atak hakerów (32%) był efektem phishingu, co więcej phishing był również obecny w 78 procentach incydentów cyberszpiegowskich. 

Na czym polega phishing? 

Phishing to jeden z najpopularniejszych sposobów na pozyskiwanie naszych danych osobowych. Hakerzy podszywają się pod dobrze znane strony internetowe, usługodawców, producentów i proszą nas o udostępnienie swoich danych logowania, najczęściej w celach prac serwisowych. Dzięki temu hakerzy zyskują dostęp, np. do naszych szczegółów płatności, czy innych danych osobowych. Fałszywe firmy kontaktują się z nami najczęściej przez maila lub wiadomość SMS. Warto pamiętać, że żadna firma, która posiada nasze dane osobowe nigdy nie będzie prosiła o nasze dane logowania podczas rozwiązywania problemu. 

Apple i Netflix najczęściej wykorzystywane

Check Point Software Technologies informuje w swojej analizie, że Apple jest najczęściej wykorzystywaną firmą podczas prób wymuszenia danych osobowych za pomocą phishingu. 10% wszystkich ataków hakerskich związanych z phishingiem było wykonywanych za pomocą podszywania się pod firmę stworzoną przez Steva Jobsa i Steva Wozniaka. Zaraz za nimi uplasował się streamingowy gigant Netflix, któremu przypada 9% wszystkich ataków związanych z podszywaniem się pod znaną markę. Jak informują eksperci ma to związek ze zwiększoną aktywnością użytkowników, ze względu na kwarantannę, spowodowaną szerzeniem się koronawirusa. Na trzecim miejscu w tym niezbyt pozytywnym rankingu znajduje się Yahoo! z 6% wszystkich ataków - tutaj ataki przeprowadzane są głównie drogą mailową.

Coraz więcej ataków mobilnych

W roku 2020 najpopularniejszą metodą pozostaje phishing webowy, na drugie miejsce wskoczył phishing mobilny - jak twierdzą eksperci, ten typ oszustw, ze względu na wciąż silny rozwój technologii mobilnej, będzie zyskiwał na sile w najbliższym czasie. 

Czołowe marki wykorzystywane w phishingu w pierwszym kwartale 2020 roku:1. Apple (10% wszystkich prób wyłudzeń na świecie)2. Netflix (9%)3. Yahoo (6%)4. WhatsApp (6%)5. PayPal (5%)6. Chase (5%)7. Facebook (3%)8. Microsoft (3%)9. eBay (3%)10. Amazon (1%)

Tagi: Netflix Apple
Powiązane