Techgame.pl
Grafika z napisem WAŻNE

Techgame

Oficjalne oświadczenie znanego banku. Do zakupów może być potrzebny smartfon, wielkie zmiany

26 Listopada 2020

Autor tekstu:

Stanisław Janowski

Udostępnij:

CitiBank Handlowy poinformował swoich klientów o zmianach, które zachodzą w sposobie autoryzacji transakcji internetowych. Bank zakomunikował, że jedna z bardziej popularnych form potwierdzania transakcji nie będzie obowiązywała podczas taki

Bank nie usuwa możliwości autoryzacji płatności w sieci kodem SMS w całości, jednak część płatności będzie możliwa jedynie za pomocą autoryzacji mobilnej, a więc z wykorzystaniem powiadomienia push.

Bank wprowadza zmiany. Bez smartfona ani rusz

Jak dowiadujemy się z oficjalnego komunikatu, zmiany wejdą w życie już 1 grudnia 2020 roku i dotyczyć będą części płatności za zakupy wykonywane w Internecie. Do potwierdzenia takich płatności będzie wymagana aplikacja mobilna, która wyśle do użytkownika powiadomienie push. “Pozostała część transakcji nadal będzie mogła być autoryzowana kodem z SMS, jednak docelowo wszystkie płatności internetowe będą wymagały autoryzacji z wykorzystaniem powiadomień Push” - zapowiadają władze CitiBank.

Co to oznacza dla klientów?

Co prawda trudno sobie wyobrazić, by w dzisiejszych czasach ktokolwiek korzystający z bankowości internetowej nie posiadał smartfona, jednak, jeżeli istnieją takie osoby i są przy okazji klientami CitiBanku, to będą one się musiały uzbroić w takowe urządzenie.

Osoby, które posiadają smartfona, ale dotychczas nie ściągnęły aplikacji mobilnej banku, w zamian korzystały z autoryzacji SMS, będą musiały zaprzyjaźnić się z apką CitiBanku.

Obecnie zmiany dotkną jedynie części transakcji, jednak bank podkreśla, że finalnie wszystkie sieciowe transakcje będą przeprowadzane za pomocą powiadomień push.

Problematyczna decyzja banku

Chociaż zmiana z pozoru może nie wydawać się kłopotliwa, to po bliższym przyjrzeniu się sprawie okazać się może naprawdę problematyczna. Przejście na tryb autoryzacji wyłącznie za pomocą aplikacji mobilnej wiąże się z licznymi problemami.

Po pierwsze aplikacja taka jest przypisana do konkretnego telefonu, a nie karty SIM. W przypadku zniszczenia smartfona, nie wystarczy więc przełożyć kartę do innego telefonu, aby w dalszym ciągu korzystać z aplikacji. Będzie trzeba dodatkowo skontaktować się z bankiem, wyjaśnić sprawę i prosić o “odpięcie” aplikacji od zniszczonego telefonu, by móc ją na nowo przyłączyć do nowego telefonu.

Z tym wiąże się kolejny problem. Wiele osób korzysta z autoryzacji SMS, ponieważ często zmienia smartfony. W związku z tym ciągłe przepinanie aplikacji z urządzenia na urządzenie będzie po prostu uciążliwe.

Podobne artykuły

Karty kredytowe z kłódką leżące na klawiaturze laptopa.

Bezpieczeństwo

PKO BP ostrzega, pieniądze znikają z kont. Ataki hakerskie, dotyczy wszystkich klientów

Czytaj więcej >
zus

Bezpieczeństwo

ZUS: Gigantyczny problem. Internetowa platforma korzysta z technologii, która za miesiąc przestanie działać

Czytaj więcej >
Karty płatnicze i kłódka

Bezpieczeństwo

Dzwoni nieznany numer? Natychmiast odrzuć, apel banku ING

Czytaj więcej >
android

Bezpieczeństwo

Koniecznie usuń niebezpieczne aplikacje ze smartfona. Mogą być zainfekowane wirusami

Czytaj więcej >
Millennium

Bezpieczeństwo

Bank Millennium ostrzega przed oszustami. Łatwo się nabrać, pieniądze klientów znikają z kont

Czytaj więcej >
materiał ilustracyjny

Bezpieczeństwo

Oszuści podszywają się pod PGE. Uwaga na fałszywe wezwanie do zapłaty

Czytaj więcej >