Techgame.pl > Bezpieczeństwo > Oficjalne oświadczenie znanego banku. Do zakupów może być potrzebny smartfon, wielkie zmiany
Stanisław Janowski
Stanisław Janowski 19.03.2022 05:20

Oficjalne oświadczenie znanego banku. Do zakupów może być potrzebny smartfon, wielkie zmiany

Oficjalne oświadczenie znanego banku. Do zakupów może być potrzebny smartfon, wielkie zmiany
Techgame

Bank nie usuwa możliwości autoryzacji płatności w sieci kodem SMS w całości, jednak część płatności będzie możliwa jedynie za pomocą autoryzacji mobilnej, a więc z wykorzystaniem powiadomienia push.

Bank wprowadza zmiany. Bez smartfona ani rusz

Jak dowiadujemy się z oficjalnego komunikatu, zmiany wejdą w życie już 1 grudnia 2020 roku i dotyczyć będą części płatności za zakupy wykonywane w Internecie. Do potwierdzenia takich płatności będzie wymagana aplikacja mobilna, która wyśle do użytkownika powiadomienie push. “Pozostała część transakcji nadal będzie mogła być autoryzowana kodem z SMS, jednak docelowo wszystkie płatności internetowe będą wymagały autoryzacji z wykorzystaniem powiadomień Push” - zapowiadają władze CitiBank.

Co to oznacza dla klientów?

Co prawda trudno sobie wyobrazić, by w dzisiejszych czasach ktokolwiek korzystający z bankowości internetowej nie posiadał smartfona, jednak, jeżeli istnieją takie osoby i są przy okazji klientami CitiBanku, to będą one się musiały uzbroić w takowe urządzenie.

Osoby, które posiadają smartfona, ale dotychczas nie ściągnęły aplikacji mobilnej banku, w zamian korzystały z autoryzacji SMS, będą musiały zaprzyjaźnić się z apką CitiBanku.

Obecnie zmiany dotkną jedynie części transakcji, jednak bank podkreśla, że finalnie wszystkie sieciowe transakcje będą przeprowadzane za pomocą powiadomień push.

Problematyczna decyzja banku

Chociaż zmiana z pozoru może nie wydawać się kłopotliwa, to po bliższym przyjrzeniu się sprawie okazać się może naprawdę problematyczna. Przejście na tryb autoryzacji wyłącznie za pomocą aplikacji mobilnej wiąże się z licznymi problemami.

Po pierwsze aplikacja taka jest przypisana do konkretnego telefonu, a nie karty SIM. W przypadku zniszczenia smartfona, nie wystarczy więc przełożyć kartę do innego telefonu, aby w dalszym ciągu korzystać z aplikacji. Będzie trzeba dodatkowo skontaktować się z bankiem, wyjaśnić sprawę i prosić o “odpięcie” aplikacji od zniszczonego telefonu, by móc ją na nowo przyłączyć do nowego telefonu.

Z tym wiąże się kolejny problem. Wiele osób korzysta z autoryzacji SMS, ponieważ często zmienia smartfony. W związku z tym ciągłe przepinanie aplikacji z urządzenia na urządzenie będzie po prostu uciążliwe.

Wybór Redakcji