Boom wydawniczy na Steam i złoty wiek dla gier na PC

Jak wynika z raportu Informacji przygotowanego przez Omnia, aż 80% deweloperów pracuje nad grami na PC, co oznacza wzrost o 14 punkty procentowe w porównaniu do poprzedniego roku. Dane zostały zebrane wśród ponad 3000 deweloperów przed tegoroczną Games Developers Conference.
Boom na Steam
Wzrost zainteresowania komputerami osobistymi widać również na Steamie. W 2024 na tę platformę trafiło prawie 19 tysięcy tytułów, co oznacza wzrost o ponad 32% względem poprzedniego roku. To pokazuje jak silna jest pozycja PC w branży.
Podczas gdy twórcy gier rozpieszczają portfolio ofertowym fanów PC, producenci komputerów osobistych nie mogą skakać z radości patrząc na statystyki.
Sprzedaż PC spada
Sprzedaż PC od lat spada, a w 2023 roku była najgorsza od lat. Jak podaje Gartner, sprzedało się jedynie 242 miliony maszyn, co w porównaniu z 284 milionami w 2022 roku oznacza spadek o 14 punktów procentowych.
Liderami sprzedaży są Lenovo, HP, Dell, Apple, Asus i Acer.
Winna jakość?
Skąd rozjazd między ofertą gier a liczbą sprzedawanych komputerów? Czy winna jest jakość i rosnąca cena? Jeśli ktoś kupił wydajny sprzęt za ciężkie pieniądze, to trudno oczekiwać, że rok później dokona kolejnego zakupu.
Z drugiej strony producenci prześcigają się w ulepszaniu swoich ofert. Czy uda im się odwrócić niebezpieczne dla siebie trendy?















