Nie tego spodziewało się CD Projekt. Cyberpunk 2077 z bardzo surowymi ocenami
-
Oceny Cyberpunka 2077 poszybowały w dół na Metacritic
-
Posiadacze konsol są najbardziej poszkodowani
-
Gracze PC zalewają grę typowym hejtem
Na początku obecnego tygodnia pisaliśmy o pozytywnych ocenach recenzentów po grze w Cyberpunka 2077 . Wszyscy byli zgodni - gra sama w sobie jest świetna, ale zawiera ogrom błędów technicznych, które CD Projekt będzie łatał przez najbliższe tygodnie. Mimo to gra uzyskała średnią ocenę 9/10 , co jest przecież bardzo dobrym wynikiem. Gracze nie byli tak wyrozumiali.
Cyberpunk 2077 oceniony przez graczy
Serwis Metacritic zalała fala negatywnych recenzji graczy . Wielu z nich nie przebierało w słowach, opisując swoje wrażenia z rozgrywki zaoferowanej przez CD Projekt. Szczególnie zbulwersowani są gracze konsolowi, którzy (niestety) mają rację. Okazało się bowiem, że obecnie gra jest koszmarnie zoptymalizowana pod konsole 8. generacji , czyli Xbox One oraz PS4.
Wymagania Cybepurnka 2077 są wysokie i wielu graczy PC-towych również ma z nimi problem. Co zaś mogą zrobić posiadacze niedawno minionej generacji konsol? Absolutnie nic. Gra działa, jakby chciała, a nie mogła, grafika wygląda wręcz koszmarnie, a nagrania niekoniecznie zabawnych glitchy zalały Internet.
Konsolowcy mają żal do CD Projektu
Prawda jest taka, że na ten moment w Cyberpunka na konsolach praktycznie grać się nie da . Trudno się więc dziwić niskiej ocenie, która na Metacritic wynosi obecnie 2,4/10 dla PS4 i 2,9/10 w przypadku Xbox One. W przypadku PC również nie jest różowo, bo średnia ocen graczy to zaledwie 6,4/10.
O ile gracze konsolowi mają faktyczny powód do żalu, o tyle gracze PC już niespecjalnie. Gra wciąż jest naprawdę dobra, a liczba bugów zmniejsza się z dnia na dzień . Prawdopodobnie wysyp negatywnych opinii PC-towców wynika ze zbyt wygórowanych oczekiwań co do technicznej jakości produktu - można się przecież było spodziewać, że na początku błędów będzie sporo. To się zdarza przy większości premier gier AAA.
Pretensje części graczy są nieuzasadnione?
Poza tym, że opinie równe 0 lub 1 na Metacritic przy PC-towej odsłonie Cyberpunka są „lekko” niesprawiedliwe, a ich wartość daleka jest od recenzji graczy na Steamie. Tam z ponad 3600 recenzji aż 91% jest pozytywnych , co sklasyfikowało ogólną opinię o grze jako „bardzo pozytywną” .
Bez dalszego zagłębiania się w analizę psychologiczną, już po tych suchych liczbach można wysnuć wniosek, że oceny należy traktować z pewnym dystansem . Oczekiwania były niebotyczne i ewidentnie niektórym nie starczyło rozsądku do uświadomienia sobie, że Cyberpunk 2077 to gra wideo, a nie cud zesłany z nieba .
Cyberpunk 2077 wzbudził skrajne emocje
Im wyższe oczekiwania i popularność marki, tym bardziej niemożliwe staje się sprostanie wyobrażeniom graczy. Trudno się dziwić, że wielu z nich jest zawiedzionych. Jednakże kogo prócz siebie możemy winić za to, że oczekiwaliśmy niemożliwego, a dostaliśmy „tylko” bardzo dobrą grę?