Techgame.pl
Statystyki, wykresy

Pixabay.com

Ukazały się coroczne statystyki branży gier. Cyberpunk daleki od przodowania w rankingach

24 Grudnia 2020

Autor tekstu:

Gabriela Sicińska

Udostępnij:

Portal gamesindustry.biz to prawdopodobnie największa baza statystyk i rankingów dotyczących szeroko pojętej branży gier. Coroczne podsumowanie branży gier w liczbach to już nieodzowny element końcówki roku. Tegoroczne statystyki przynoszą c

  • Games Industry opublikował coroczne statystyki branży gier

  • Cyberpunk nie pojawił się w zbyt wielu rankingach

  • Gry mobilne wciąż na szczycie

  • Zmniejszył się przychód z mikrotransakcji

W rocznym podsumowaniu serwisu gamesindustry.biz znajdują się przeróżne statystyki dotyczące branży gier. Znajdziemy tam ogólną wartość branży, ranking najpopularniejszych youtuberów, przychody z poszczególnych rodzajów sprzedaży, wykaz najlepszych trailerów wydanych w ciągu ostatniego roku i wykaz różnych gatunków zwierząt domowych, posiadanych przez pracowników Games Industry.

Branża gier w liczbach od Games Industry

Zaczniemy od najważniejszej kategorii, czyli zwierzątek posiadanych przez pracowników Games Industry. Królują wśród nich psy - jest ich aż 240. Na kolejnych miejscach podium są koty w ilości 165 oraz ptaki, których jest zaledwie 11. 

Resztę zwierzęcej statystyki wypełniają między innymi żółwie, iguany, gekony, chomiki, króliki i konie. Równie istotną kategorią jest też na przykład ranking najczęściej wyszukiwanych gier w Google. Tutaj bank rozbiło Among Us, a zaraz za nim FallGuys i Valorant. Cyberpunka nie nie stwierdzono.

Cyberpunk w rankingach branży

Jeśli chodzi o występ naszej rodzimej produkcji, to jest go zaskakująco niewiele w statystykach Games Industry. Przyznam, że spodziewałam się obecności Cyberpunka w większości tabelek, biorąc pod uwagę, ile wywołał emocji na całym świecie.

Tymczasem jego największe osiągnięcie to drugie miejsce na liście najczęściej opisywanych przez dziennikarzy gier. Wyprzedził go tylko Fortnite, zaś na trzecim miejscu znajduje się druga część The Last Of Us. 

Poza tym Cyberpunk 2077 zajął 3. miejsce w kategorii najczęściej omawianych gier na Twitterze oraz 10. pozycję wśród najchętniej oglądanych zwiastunów i streamów. Nie ma go za to na żadnej liście najlepiej sprzedających się gier, czy innych zestawieniach finansowych.

Gry mobilne królują w rankingach

Jak można było się spodziewać, gry mobilne dominują, stanowiąc 49% wartości całej branży gamingowej. Na drugim miejscu są konsole z wynikiem 29%, a na szarym końcu PC z 22%. Globalna wartość rynku gier wynosi zaś 174,9 miliardów dolarów.

Co ciekawe (i pocieszające), spadła procentowa wartość przychodu pochodzącego z mikrotransakcji w grach. W ubiegłym roku 90% dochodu z gier pochodziło właśnie z zakupów robionych już wewnątrz gry. W tym roku ta wartość wynosi zaledwie 74%. Świat idzie w dobrym kierunku! Jeśli macie ochotę zobaczyć wszystkie rankingi, zapraszamy na Game Industries.

Gabriela SicińskaAutor

Redaktor portalu Techgame, od lat związana z Radiem Aktywnym, gdzie wydawała audycję o grach video. Dawniej pracowała w branży IT jako tester urządzeń i oprogramowania. Od zawsze na czasie z grami i nowinkami astronomicznymi.

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@techgame.pl

Najnowsze

O tym się mówi

Militaria

MOSFET w replikach airsoft. Do czego służy i czy warto go stosować?

Czytaj więcej >
Materiał Partnerski

Technologie

Jak wybrać tablet? Najważniejsze wskazówki

Czytaj więcej >
Freepik.com

Gry

Wymagania gier na 2022 rok – jak im sprostać?

Czytaj więcej >
Esport zyskuje na popularności – dlaczego?

Gry

Esport zyskuje na popularności – dlaczego?

Czytaj więcej >
"Dr Google" vs HeyCzeker

Technologie

"Dr Google" vs HeyCzeker – sprawdź, co pomoże Ci bardziej, gdy Twoje zdrowie zacznie szwankować

Czytaj więcej >