Cyberpunk 2077 Keanu Reeves
Źródło: materiały prasowe

Wiele nowych informacji o Cyberpunku 2077. Gra ma być bardziej przemyślana, niż Wiedźmin 3

Artur ŁokietekArtur Łokietek
9 Czerwca 2020

Choć na nowy gameplay jeszcze sobie trochę poczekamy, CD Projekt RED pochwaliło się kolejnymi konkretami odnośnie Cyberpunka 2077. Gra zapowiada się na bardziej przemyślaną, niż Wiedźmin 3. Jak wygląda skok jakościowy w porównaniu z Wiedźminem 3? W jaki sposób będą zaprojektowane questy? CDPR informuje również o innych elementach produkcji.

Cyberpunk 2077, choć już pokazywany na różnych targach, w dalszym ciągu jest stosunkowo tajemniczy. W końcu o większości mechanik nie wiemy niemal nic. CDPR zdradziło nieco szczegółów!

Cyberpunk 2077 - nowy gameplay

Nowy gameplay Cyberpunka 2077 powinien zostać nam zaprezentowany już niedługo, bo 25 czerwca. To właśnie na ten dzień zaplanowane jest specjalne wydarzenie Night City Wire. Spodziewamy się też wyjawienia przez polskich deweloperów paru informacji odnośnie gry - w końcu premiera nastąpić ma już 17 września, a my dalej nie znamy nawet wymagań sprzętowych. CD Projekt RED nie zamierza nas jednak trzymać przez kolejne dwa tygodnie w niepewności i uchyliło rąbka tajemnicy o jednej z najbardziej oczekiwanych gier tego roku. Deweloperzy gościli w podcastcie Gamestar.

Cyberpunk 2077 nie powtórzy błędów Wiedźmina 3

Deweloperzy zarzekają się, że różnica między Wiedźminem 3, a Cyberpunkiem 2077 pod względem zaawansowania projektów świata i lokacji jest mniej więcej taka, jak pomiędzy Wiedźminem 2, a 3, czyli w zasadzie ogromna. W końcu Wiedźmin 3 zaprezentował nam ogromny otwarty świat i naprawdę dużo nowych mechanik w rogrywce. W CP '77 również pojawi się odpowiednik "wiedźmińskich zmysłów", jednak ma być znacznie rzadziej używany (zgadujemy, że chodzi tu o implant oka w stylu Deus Ex'a). Choć pod względem fabularnym Wiedźmin 3 był naprawdę wyjątkowy, niektóre zadania kreowały "fałszywą nieliniowość", gdy tak naprawdę nie mieliśmy aż tak wielkiego wpływu na wydarzenia. W najnowszej produkcji ma się to zmienić, a my otrzymamy o wiele więcej możliwości, zaś sami twórcy biorą także pod uwagę "co głupiego może wymyślić gracz" w trakcie zadania i starają się zaprojektować questy w taki sposób, aby nic ich nie mogło przerwać. Jako przykład podano zadanie, w którym gracz po otrzymaniu krytycznego postrzału idzie sobie kupić hamburgera - mimo to, zadanie nadal da się potem dokończyć. Twócy obiecują także mniej pustych zapychaczy na mapie (dzięki!).

Żyjący świat i cyberprzestrzeń

CDPR informuje, że ponad tysiąć NPC (postaci niezależnych zamieszkujących świat gry) ma ręcznie zaprojektowany system dnia, dzięki czemu ich czynności będą podyktowane pod wiele warunków, a oni sami mają tworzyć symulajcję prawdziwego świata. Pojawią się misje w tzw. "cyberprzestrzeni" - będzie można w ich trakcie przyzywać towarzyszy lub inne kreatury, które pomogą nam wykonać zadanie. Wiemy też, że gra różni się w tym momencie od tego, co pokazano w ostatnim gameplayu. Mowa tu szczególnie o walce wręcz, która już nie prezentuje się aż tak koślawo. Deweloperzy przyznają, że są niesamowicie dumni z faktu utrzymania wystąpienia Keanu Reevesa w roli jednego z bohaterów w tajemnicy przez tak długi czas.

Cyberpunk 2077 zadebiutuje 17 września tego roku. Twórcy podzielili się też niedawno kolejną piosenką nagraną na potrzeby gry - jej autorami jej zespół Refused, który na potrzeby CP '77 zmienił nazwę na Samurai.

Następny artykuł