Pisanie na klawiaturze
Źródło: PXhere

Firmy bojkotują giganta. Prawie 100 organizacji skrytykowało portal

Artur ŁokietekArtur Łokietek
28 Czerwca 2020

Coraz więcej firm bojkotuje najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie. Ma to związek z kampanią "Stop Hate for Profit". Popularne marki wycofują swoje reklamy z serwisu, a inwestorzy czują się coraz bardziej niepewnie.

Facebook ma kolejny problem. Kolejne już firmy wycofują z niego reklamy swoich produktów.

Facebook kontra reszta świata

Kampania "Stop Hate for Profit" została niejako utworzona przez NAACP (Krajowe Stowarzyszenie na Rzecz Popierania Ludności Kolorowej). Ma to związek z protestami w USA po śmierci George'a Floyda. Działacze NAACP uważają, że jednymi z największych siedlisk hejtu w internecie są właśnie popularne serwisy społecznościowe, na czele z Facebookiem, Twitterem, Instagramem czy YouTube'em. I choć problem przejawia się poprzez społeczność tych portali, ich administratorzy nie robią absolutnie nic, aby temu przeciwdziałać. Cała akcja ma na celu zwrócenie uwagi na ten problem i wywołanie konkretnego działania ze strony włodarzy tych portali.

Wielkie firmy bojkotują serwis

Pomysł na przeprowadzenie akcji społecznej poprzez wielkie firmy, które mają wycofywać z popularnych serwisów reklamy swoich produktów jest dość niezwykły, ale na pewno sensowny. W końcu chodzi tu m.in. o pieniądze i współpracę, więc coś, co dla takiego Facebooka stanowi niejako istotę działania. Do tej pory do bojkotu platformy Marka Zuckerberga włączyło się prawie 100 firm, w tym Verizon i Unilever (właściciel popularnych marek, takich jak Dove, Axe, Hellmann's, Knorr, Litpon, Rexona i wiele innych). Unilever w 2020 roku przyczynił się do 12 miliardów dolarów wpływów dla serwisu.

Coca-Cola dołącza do akcji

Choć wspomniane wyżej firmy pokazują, jak niebotyczną skalę osiągnęło całe zjawisko, do akcji co chwilę włączają się kolejne przedsiębiorstwa. Tym razem chodzi o prawdziwego kolosa rynku, czyli Coca-Colę. Ogłosili oni, że od 1 lipca z serwisu Facebook znikać będą ich reklamy. Niejako przy okazji doszło do kolejnych ciosów - podobną decyzją podjęły VF Corporation (właściciel m.in. marek odzieżowych Vans oraz The North Face), Honda America czy jeden z najpopularniejszych w USA producentów słodyczy Hershey. Jak to się przełoży na sam serwis? Inwestorzy niezwykle się niepokoją. Krok podjęty przez Unilever przyczynił się do spadku wartości akcji platformy o aż 7 procent. Teraz sytuacja zapowiada się na jeszcze bardziej problematyczą.

Zobacz także:

  1. Koronawirus dobił polskie centrum handlowe. Galeria wkrótce się zamknie
  2. Ważne zmiany w bankomatach. Spada ich rentowność, wprowadzono limity
  3. Mężczyzna wybrał się na ryby w pobliże kamieniołomu. Nagle wydarzyło się coś niespodziewanego [Wideo]
  4. Apple bije kolejne rekordy. Proponują kabel w absurdalnej cenie



Następny artykuł