Drewniany domek
Źródło: Unsplash

3,5 miliona złotych dla firmy zajmującej się produkcją domków z drewna. Pieniądze pójdą na tworzenie gier wideo

Artur ŁokietekArtur Łokietek
11 Lipca 2020

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogłosiła firmy, które zdobyły dotacje na tworzenie gier wideo w ramach programu GameINN. Łączna pula finansowania wynosiła aż 154 miliony złotych! Jednak część z tych pieniędzy trafiła do... producenta domków drewnianych.

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju stara się wspierać polski przemysł growy. Jedna z dotacji wyraźnie jednak odstaje od reszty.

GameINN i 154 miliony złotych

Jak głosi oficjalny opis na stronie funduszu, GameINN to "dofinansowanie udzielane na realizację projektów, które obejmują badania przemysłowe i prace rozwojowe albo prace rozwojowe w sektorze gier wideo". Łączny budżet w tej sferze wynosił zaskakujące 154 miliony złotych i naprawdę może pomóc polskim deweloperom się rozwijać. Jednak od reszty wyrwaźnie odstaje firma Apis, która zajmuje się "budową całorocznych domów drewnianych". O co tu w ogóle chodzi?

Domki drewniane i MMORPG

Serwis Polygamia postanowił natychmiast wyjaśnić zaskakującą dotację. Hubert Zembowski, ekspert IT firmy Apis wyjaśnił, że nowe dofinansowanie pozwoli na dywersyfikację działalności. "Współpracowałem z ludźmi z Apisu przy różnych inicjatywach. Przy którejś rozmowie padł pomysł, że może warto spróbować. Zrobiliśmy odpowiednie przygotowania i badania pod kątem tego, czy warto w to wejść" - stwierdził Zembowski. Ostatecznie okazało się, że firma faktycznie jest zainteresowana opracowaniem technologicznych rozwiązań mających pomóc programistom w tworzeniu sieciowych gier z gatunku MMORPG. Apis dzięki dofinansowaniu ma stworzyć szereg narzędzi dla deweloperów, a nie konkretnie "grę".

Antycheat i łatwiejsza produkcja

Zembrowski wyjaśnia, że spółka chce uprościć innym deweloperom tworzenie gier. W skład narzędzi nad którymi pracują programiści ze spółki z Biłograją wchodzi m.in. zaawansowany język skryptowy będący podstawą każdej gry. Drugim udoskonaleniem ma być nowy antycheat, który nie tylko pomagałaby w identyfikacji nieuczciwych graczy, ale również mógłby wykrywać boty służące do "farmienia" w grze. Jak twierdzi specjalista IT, ekonomia i przyjemność z gier zostaje zaburzona, gdy niektórzy gracze zaczynają korzystać z botów.

Idealny ping i nowoczesne rozwiązania

Ostatnim udoskonaleniem ma być nowy system pozwalający na szybką wymianę informacji w grach sieciowych - w przeciwieństwie do konkurencji, wszystkie obliczenia będą odbywały się po stronie nie klienta, a serwera. Ma to gwarantować płynną, pozbawioną lagów rozgrywkę. Apis ma na opracowanie wspomnianych rozwiązań przeznaczyć około 30 miesięcy pracy począwszy od listopada tego roku. Firma zamierza nawet promować swoje autorskie narzędzia na konferencjach takich, jak niemiecki Gamescom, czyl największe tego typu wydarzenie w Europie.

Zobacz także:

  1. Oto najdroższa gra wideo w historii. Cena rzeczywiście powala
  2. Wielka promocja gier Ubisoft. Wyprzedaż przed konferencją Ubisoft Forward
  3. Znamy wymagania sprzętowe na PC dla Captain Tsubasa: Rise of New Champions
  4. Wielki wyciek Far Cry 6. Mamy nieoficjalne informacje i datę premiery



Następny artykuł