Techgame.pl > Technologie > Wielkie problemy klientów Apple. iPhone 12 ma poważną wadę
Stanisław Janowski
Stanisław Janowski 19.03.2022 05:20

Wielkie problemy klientów Apple. iPhone 12 ma poważną wadę

iPhone 12 trzymany przez mężczyzne
Pixabay
  • iPhone 12 miał swoją premierę 23 września 2020 roku.

  • Design urządzenia jest hołdem dla modeli 5 i 6.

  • “Dwunastka” ma problemy z utrzymaniem zasięgu.

Najnowszy smartfon od Apple boryka się ze sporymi problemami technicznymi. iPhone 12 ma problem z przełączaniem się między wieżami komórkowymi. Skutkuje to częstą utratą zasięgu, co może być uciążliwe szczególnie w podróży.

Smartfon, na którego nie czekał nikt?

Rok 2020 raczej nie zostanie zapisany jako udany w Cupertino. W ostatnim czasie Apple spadło w rankingu podsumowującym największych producentów smartfonów. Firma Tima Cooka musiała uznać wyższość Samsunga, Xiaomi i Huaweia. W walce nie pomogła nawet rekordowa ilość premier nowych smartfonów (w 2020 roku Apple zaprezentowało 5 nowych urządzeń).

Najnowszy telefon flagowy od Apple, a więc iPhone 12 został wydany w czterech wersjach: standardowej, Mini, Pro oraz Pro Max. Urządzenie swoim designem odnosi się do wyglądu starszych modeli 5 i 6. Posiada dosyć grubą ramkę wyświetlacza, co generalnie nie spodobało się użytkownikom sprzętów od Apple. Jak się okazuje, smartfon posiada również problemy natury technicznej.

Problemy z aktywacją iPhone’a. Winny zasięg

Na forach wsparcia technicznego Apple pojawia się coraz więcej informacji o wadliwych “dwunastkach”. Jeden z użytkowników opisał swoją sytuację, w której niedługo po aktywacji urządzenia jechał samochodem i w trakcie jazdy zauważył, że jego telefon stracił zupełnie zasięg, a na ekranie urządzenia wyświetla się napis z prośbą o aktywację smartfona. Aby odzyskać zasięg należy przełączyć się w tryb samolotowy i z powrotem.

Początkowo wsparcie techniczne i użytkownicy myśleli, że to jedynie kwestia dostawcy usługi mobilnej, w tym przypadku AT&T, ale problem zaczął pojawiać się również wśród użytkowników innych sieci, takich jak, na przykład, Verizon. Po wykluczeniu tego aspektu, wysnuto kolejną, bardziej prawdopodobną teorię na temat wadliwego sprzętu.

iPhone ma problem z przełączaniem sygnału

Eksperci podejrzewają, że problem iPhone’a 12 z utratami zasięgu związany jest z przełączaniem się między wieżami nadawczymi. W trakcie tego procesu znika zasięg, a telefon traci możliwość łączenia się z siecią operatora. Na chwilę obecną problem dotknął jedynie amerykańskich użytkowników, na razie nie pojawiły się głosy, że problem ten dotyczy również innych części świata.

Apple nie rozwiązało jeszcze tego problemu. Sam iPhone 12 już od premiery irytuje swoich użytkowników licznymi wadami, przede wszystkim chodzi o problemy z odczytywaniem SMS-ów.

Powiązane