Techgame.pl > Gry > Rekordowe wydatki graczy. Koronawirus napędza sprzedaż gier
Stanisław Janowski
Stanisław Janowski 19.03.2022 05:28

Rekordowe wydatki graczy. Koronawirus napędza sprzedaż gier

Pady, myszki, klawiatury.
Wikipedia commons

Według danych zebranych przez SuperData, gracze najchętniej wydawali pieniądze na gry mobilne takie jak: Dungeon Fighter Online, Animal Crossing: New Horizons oraz Honour of Kings.

Gry cieszą się coraz większym zainteresowaniem

W porównaniu ze statystykami z zeszłego roku, w marcu, gracze z całego świata wydali na gry w wersji cyfrowej przeszło 10 mld dolarów, co stanowi wzrost o 11%. Największy wzrost, o 15%, zaliczył segment gier mobilnych, gracze na urządzeniach przenośnych wydali 5,7mld dolarów. Gracze konsolowi wydali łącznie 1.5mld dolarów, co stanowi skok o ponad 64% w stosunku do wydatków z lutego. Rynek graczy PC zanotował skok o 56%, czyli wzrost do 567mld dolarów w porównaniu do lutego. Specjaliści podkreślają, że największe zyski generował rynek amerykański i europejski, czyli tam, gdzie obostrzenia związane z pandemią koronawirusa były największe.

Najpopularniejsze produkcje

Według zestawienia, wśród graczy PC-towych największe zyski przyniosła gra Dungeon Fighter Online, na konsolach, mająca premierę w zeszłym miesiącu najnowsza część Animal Crossing: New Horizons, a gracze mobilni najchętniej sięgali po grę Honour of Kings. Naukowcy podkreślają, że pomimo przymusowego przebywania w domu, gracze mobilni i tak bardzo chętnie wydawali pieniądze na nowe gry. Jeżeli chodzi zaś o graczy konsolowych, to najnowsza część Animal Crossing zaliczyła najlepsze otwarcie w historii gier na konsole (sprzedano 5 milionów sztuk). Kolejny rekord należy do najnowszego trybu battle royale z gry Call of Duty: Modern Warfare, czyli Warzone. Tam aktywność graczy (w stosunku do wyników z lutego) skoczyła o 159% i zarobiła ponad 62 mln dolarów. Swój własny rekord pobili również producenci gry Doom Eternal, którzy sprzedali 3 miliony kopii swojej najnowszej gry, co stanowi potrojenie sprzedaży w odniesieniu do ich ostatniej premiery z 2016 roku.