Nadchodzi DirectX 12 Ultimate! Zobacz demo technologiczne
DirectX to biblioteka graficzna wspomagająca generowanie grafiki właśnie. Microsoft podzielił się szczegółami dotyczącymi najnowszej jej wersji. Jednak nie wszyscy będą mogli cieszyć się dobrodziejstwami DirectX 12 Ultimate.
Nowy DirectX, nowe funkcje
DirectX 12 Ultimate to w zasadzie ulepszona wersja DirectaX 12. Microsoft chwali się, że jest to najbardziej zaawansowany układ API w historii firmy, który ma przygotować software na nadejście kolejnych przełomowych rozwiązań graficznych. Twórcy chcą także zbliżyć do siebie technologie właściwe dla Xbox'a i PC. Główne funkcje nowej biblioteki graficznej to obsługa szumnie zapowiadanego Ray Tracing'u, Variable Rate Shading i Mesh Shaders oraz Sample Feedback.
Oczywiście większość z tych funkcji dostępna będzie dla deweloperów, którzy w lepszy sposób będą mogli zoptymalizować swoje gry pod kątem stabilności - VRS zapewni priorytetowanie efektów graficznych na różnych obiektach, a na przykład Mesh Shaders to po prostu ulepszone generowanie siatki graficznej. Bez wdawania się w zbytnie szczegóły - nowy DirectX ma zapewnić gotowość sprzętową na nową generację układów graficznych.
DirectX 12 Ultimate z AMD i Nvidią
W tworzeniu najnowszej układu graficznego DirectX brały udział najważniejsze firmy zajmujące się grafiką, czyli AMD i Nvidia. Ta druga zapowiada od razu, że DirectX 12 Ultimate dostępny będzie również na aktualną generację ich flagowych kart graficznych z serii RTX 2***, jednak już od jakiegoś czasu krążą pogłoski jakoby prawdziwą rewolucję przyniosły nowe układy RTX 3***. Nvidia w obawie przed koronawirusem rzekomo przesunęla ich premierę na czwarty kwartał tego roku, ale firma jest też ciekawa co takiego pokaże konkurencja od AMD, a mają oni zaprezentować nowe chipy oparte na architekturze RDNA 2.
Microsoft uspokoił graczy powiadamiając, że gry korzystające z DirectX 12 Ultimate będą kompatybilne z układami graficznymi poprzedniej generacji.