Techgame.pl > Bezpieczeństwo > Ważna decyzja dla klientów Play. Sieć musi zwrócić pieniądze
Stanisław Janowski
Stanisław Janowski 19.03.2022 05:22

Ważna decyzja dla klientów Play. Sieć musi zwrócić pieniądze

Kobieta korzystająca ze smartfona.
PickPik

Play należy do firmy P4, która w ostatnim czasie trafiła pod lupę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ma to związek z kontami pre-paid i zwracaniem przez sieć niewykorzystanych środków z kart swoich klientów.

Plus dostał 20 milionów kary

Od dłuższego czasu w UOKiK trwają wytężone prace mające na celu sprawdzenie, którzy operatorzy sieci komórkowych zwracają niewykorzystaną kwotę z ofert na kartę. Dotychczas Urząd wydał w tej sprawie kilka opinii, w tym najbardziej surową dla Plusa (należącego do Polkomtela), którego UOKiK zobowiązał do zapłacenia 20 milionów złotych kary. T-Mobile zostało obłożone obowiązkiem zwrotu zalegających środków do klientów, a w sprawie T-Mobile śledztwo dalej jest prowadzone. Obecnie zapadła decyzja dotycząca sieci Play.

Play musi zwrócić pieniądze

Zgodnie z ustaleniami UOKiK, należący do P4, operator sieci telekomunikacyjnej Play musi zwrócić swoim klientom zaległe pieniądze związane z ofertą “na kartę”. Regulamin sieci wyjaśniał, że takie środki przepadają w przypadku rozwiązania, zakończenia usługi lub przeniesienia usługi do innej sieci. Od wydania decyzji, P4 ma miesiąc na poinformowanie swoich klientów związanych z usługami przedpłacowymi o wprowadzeniu takiego rozwiązania. Ponadto, klienci powyżej 65 roku życia mają otrzymać tę informację drogą SMS-ową, a nie jak w przypadku reszty klientów, drogą internetową.

Jak ubiegać się o zwrot pieniędzy od sieci Play

UOKiK przedstawił również w kilku krokach proces w jaki poszkodowani klienci mogą ubiegać się o zwrot pieniędzy. Przede wszystkim konsument powinien złożyć specjalny wniosek o zwrot niewykorzystanych środków. Musi to nastąpić w przeciągu 30 dni od rozwiązania umowy z siecią Play. Wniosek taki można wysłać za pomocą maila, listownie oraz telefonicznie (lub w autoryzowanym salonie). Co prawda spółka może pobrać niewielką opłatę manipulacyjną, jednak nie może ona przekroczyć 20 złotych. Zwroty nie będą uznawane, jeżeli kwota nie przekracza nominalnej kwoty doładowania. Operator ma 30 dni na przelanie środków na wskazany numer konta bankowego. Play wystosował również oficjalne stanowisko o treści: “Jako Play wprowadzamy korzystne dla klientów oferty i rozwiązania. Cieszymy się, że kwestia zwrotu pozostałych środków z doładowań została uregulowana oraz że mamy czas niezbędny na wdrożenie takiego mechanizmu. Klienci ofert na kartę i MIX będą mogli skorzystać z tego procesu pod koniec listopada”.

Powiązane