Techgame.pl > Gry > Nowa premiera od twórców Blair Witch i Observer: psychologiczny horror The Medium
Artur Łokietek
Artur Łokietek 19.03.2022 05:27

Nowa premiera od twórców Blair Witch i Observer: psychologiczny horror The Medium

the medium
materiały prasowe

Bloober Team nie próżnuje i na wczorajszej konferencji Xbox'a deweloperzy zapowiedzieli nowy tytuł. Będzie osadzony w Krakowie i utrzymany zostanie w stylistyce psychologicznego horroru. Fani Silent Hill'a powinni mieć na co czekać.

Nowa produkcja od polskiego studia

Bloober Team, czyli autorzy nagradzanego Layers of Fear, a także cyberpunkowego Observera czy klimatycznego Blair Witch nie próżnują. Ostatnio dowiedzieliśmy się, że ich pierwszy tytuł ma zostać przeniesiony na kinowe ekrany za sprawą hollywoodzkiej wytwórni, a samo studio podjęło współpracę z Platige Image nad produkcją najnowszej gry. Teraz już wiemy, że tą grą jest The Medium. Ma to być psychologiczny horror osadzony w Polsce w latach 90. ubiegłego wieku. Główną bohaterką tytułu będzie Marianne, czyli (jak zapewne domyślacie się po tytule) medium potrafiące poruszać się po świecie rzeczywistym, ale też duchowym, który żywcem przypomina prace Zdzisława Beksińskiego. Wyrusza ona do opuszczonego kurortku (zgodnie z portalem polskigamedev ma to być Hotel Cracovia przeniesiony do gry 1:1) w celu wyjaśnienia zagadki morderstwa małego chłopca. Główną bohaterkę zagrała Weronika Rosati, zaś w jej tajemniczego kompana wcielił się Marcin Dorociński. 

Spore zmiany i mała rewolucja

Bloober Team tym razem postawiło na segment produkcji AAA, więc gra będzie nie tylko największą w historii studia, ale też zawierać ma najwięcej różnych mechanik. Nie będzie to już symulator spacerowicza (jak zwykło się nazywać poprzednie produkcje studia), a pełnoprawny hołd dla horrorów w stylu Silent Hill. Z ofert pracy Bloober Team możemy dowiedzieć się, że szukają oni "Combat Designera", więc jakaś forma walki powinna się w tytule pojawić - wielu z nas z pewnością chciałoby powrotu klasycznych horrorów, które oprócz straszenia pozwalają nam dosłownie wziąć sprawy we własne ręce. Serwis polskigamedev donosi także o innych istotnych rewolucjach. Gra, co może niektórych zaskoczyć, zaprezentowana zostanie z trzeciej osoby, ale kamera nie zawsze ma podążąć za bohaterką, a wzorem pierwszych produkcji Konami czy Capcomu zawieszona będzie w konkretnym miejscu, co ma nie tylko służyć filmowości, ale też przypomnieć klasyczne produkcje. Rewolucyjnym patentem ma być rzekomo wykorzystanie split-screena tylko, że dla jednego gracza. Jak to działa? Bohaterka może miejscami poruszać się jednocześnie po dwóch światach, co zostanie przedstawione w formie podzielonego ekranu. Taki patent wymagający renderowania dwóch osobnych lokacji zmusił studio do wykorzystania wszystkich dobrodziejstw nadchodzącej generacji konsol. 

Muzyka będzie piękna

O warstwę muzyczną nie musimy się martwić - zadbają o nią kompozytorzy Arkadiusz Reikowski i legendarny autor muzyki do cyklu Silent Hill Akira Yamaoka. Muzyczna warstwa ma zostać oddana w stylistyce produkcji. Najpewniej za ściężkę dźwiękową świata realnego odpowiadać będzie Reikowski, zaś mroczne tonacje jeków duchów skomponuje Yamaoka. O muzykę nie powinniśmy się w takim razie martwić. Jako medium wyruszymy na odkrycie prawdy w okoliacach końca obecnego roku, a gra trafi na PC i Xboxa Series X, dostępna ma być również w Xbox Game Pass.

Powiązane