Najgorszy element Assassin's Creed Odyssey ma zostać naprawiony. Twórcy zapowiadają kluczowe zmiany
Seria Assassin's Creed dzięki części Origins coraz głębiej weszła w gatunek RPG. Choć zdaniem krytyków jest to bardzo pozytywna zmiana, niektóre elementy były co namniej... irytujące.
Assassin's Creed RPG
Assassin's Creed Odyssey, czyli kolejna już wycieczka do świata starożytnego, tym razem zabrała nas do antycznej Grecji. Choć produkcja jako całość była w dużym stopniu chwalona, nie była wolna od wad. Jedną z najbardziej frustrujących i wytykanych grze czynności był stosunkowo wyśrubowany poziom trudności, który zmuszał graczy do nieustannego grindu, czyli powtarzania tych samych czynności w celu podniesienia poziomu bohatera. Przyznam, że i ja sam porzuciłem ma jakiś czas grę właśnie ze względu na ten niezwykle irytujący aspekt. WIelu graczy martwiło się, że Valhalla powtórzy los poprzedniczki. Na szczęście zdaniem reżysera produkcji, Ashrafa Ismaila, gracz dostanie zdecydowanie większą wolność wyboru w tej kwestii. W rozmowie z serwisem Press Start zdradził on, że: "Stworzyliśmy ten zapierający dech w piersiach świat i chcemy, by gracze bawili się tak, jak będą chcieli. Dzięki temu zbalansowaliśmy gameplay. Ktoś chce się skupić na głównej ścieżce fabularnej? Nie ma problemu. Ktoś będzie chciał podbijać kolejne twierdze? Również nie ma problemu. Gracz zadecyduje o tym, w jaki sposób odbierze zawartość".
Valhalla jako kolejny krok w stronę gatunku
Assassin's Creed Valhalla zapowiadane jest jako produkcja bogata w zawartość, ale, zdaniem twórców, przemyślaną. Wszelkie aktywności mają być na tyle zróżnicowane, że każdy znajdzie coś dla siebie. Produkcja stawia też większy nacisk na elementy RPG i dostosowywanie wyposażenia bohatera bardziej, niż samo zdobywanie nowych umiejętności. Łącząc to z zapewnieniami Ismaila o braku grindu może okazać się, że nowa część stanie się najbardziej kompleksowym RPGiem od Ubisoftu. Miejmy jednak na uwadze, że to na tem moment wyłącznie zapewnienia twórców, choć zdanie społeczności studio na pewno usłyszało. Valhalla ma być pod względem RPG grą zbudowaną na nieco innych filarach. Produkcja premierę ma mieć w okolicach końca tego roku zarówno na PC, jak i konsolach starej oraz nowej generacji. Aktualnie Ubisoft szykuje się do zaprezentowania pierwszego oficjalnego gameplayu.