Apple zdetronizowane. Spadło poza podium w ważnym rankingu
-
Przetasowania na rynku producentów smartfonów
-
Podium kompletnie zdominowały azjatyckie firmy
-
Apple ustabilizowało sprzedaż, ale kosztowało to utratę trzeciego miejsca
-
Xiaomi sprzedało prawie 12 milionów urządzeń więcej, niż przed rokiem!
Choć to Apple wypadło z pierwszej trójki producentów telefonów, Xiaomi najmocniej mogło zyskać na problemach Huawei. Inny azjatycki gigant w ostatnich miesiącach stracił przecież mocno na zaufaniu klientów w konsekwencji amerykańsko-chińskich przepychanek politycznych.
Xiaomi wykorzystuje stagnację Apple
Na chwilę obecną Huawei broni jeszcze swojej pozycji za plecami niepodważalnego lidera – Samsunga . Koreańczycy według raportu Gartnera sprzedali w trzecim kwartale ponad 80 milionów urządzeń. Tym samym zaliczyli wzrost w porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku.
O podobnym szczęściu nie mogą mówić przedstawiciele Huawei, które poniosło zauważalne straty . Producent miał w odniesieniu do ubiegłego rok sprzedać o 15 milionów egzemplarzy mniej!
W pogoni za rodakami jest Xiaomi, które zostawiło Apple w tyle. Gdy Amerykanie sprzedają stabilnie nieco ponad 40 mln swojej technologii, Xiaomi odnotowało pozytywny skok do ponad 44 milionów . W ostatecznym rozrachunku Chińczycy plasują się już tylko około 7 mln sprzedanych sztuk za swoimi rodakami z Huawei.
Można się zastanawiać, czy Xiaomi zaliczy jakikolwiek spadek w związku z niedawnym wizerunkowym fiaskiem. Mowa o niefortunnej wypowiedzi wiceszefowej firmy, która swój target klientów określiła jako “przegrywy” .
Słowa w biznesie mogą nie tylko prowadzić do sukcesu za sprawą wymyślnych sloganów reklamowych. Czasami największym zwycięstwem jest robienie swojego i unikanie przy tym potknięć. W końcu jak zwykło się mawiać, to milczenie jest złotem.
Także przy okazji wywiadów, na konferencjach prasowych i w hasłach reklamowych należy szczególnie uważać. Stąd też w wielu wypowiedziach wysoko postawionych osób słuchamy klasycznego kopiuj-wklej grzecznych zwrotów. Tymczasem Xiaomi dobrze spisując się od strony technicznej, dało ciała na polu marketingowym .
Klienci wygranymi batalii producentów
Niewykluczone, iż część użytkowników sprzętu Xiaomi nie będzie chciało dalej być utożsamianymi z ludźmi gorszego typu . Kampania Apple oparta na hasłach typu “smartfony dla zwycięzców” byłaby teraz ciekawą i zabawną odpowiedzią na gafę jednej z liderek konkurencji.
Możliwe, że na dynamicznej rywalizacji producentów najbardziej zyskają klienci. W dziedzinach, w których karty rozdaje dominujące przedsiębiorstwo, często zauważamy nadmierne zadowolenie z osiągniętej pozycji i taśmowe wydawanie podobnych produktów. Potyczka o względy klienta wymusza jednak udoskonalanie się i innowacyjność.