Grafika z napisem WAŻNE
Źródło: Techgame

Klienci kolejnego banku atakowani przez hakerów. Nie dajcie się zwieść

Stanisław JanowskiStanisław Janowski
1 Listopada 2020

Klienci Santander Banku Polskiego muszą się mieć na baczności. Placówka poinformowała właśnie o trwającej kampanii hakerskiej, w której oszuści wysyłają fałszywe wiadomości e-mail z prośbą o aktualizację danych. W ostatnim czasie przybyło oszustw na tym tle.

Cyberprzestępcy wysyłają fałszywe wiadomości do klientów banku Santader z prośbą o “aktualizację danych osobowych”. Władze banku ostrzegają i proszą o ostrożność, hakerzy mogą dzięki temu uzyskać dostęp do konta i ukraść całe oszczędności.

Ataki na banki coraz bardziej popularne

W ostatnim czasie informujemy coraz częściej o kolejnych próbach wyłudzenia danych osobowych od klientów różnych banków. Hakerzy prowadzą liczne kampanie mające na celu włamanie się na konta bankowe klientów. W ostatnim czasie ofiarą takiego procederu padli klienci Santander Banku Polskiego. Oszuści wykorzystują dobrze już wszystkim znaną technikę phishingu, często jednak mieszają ją z nowymi rozwiązaniami.

Santander wystosował oficjalny komunikat do swoich klientów, w których ostrzega przed oszustami. "Otrzymujemy informacje, że dostajecie e-maile, podszywające się pod nasz bank i informujące o tym, że należy dokończyć zaktualizować i zweryfikować informację na koncie. Jeśli klikniecie Santander - Internet, zostaniecie przeniesieni do strony podszywającej się pod stronę bankowości internetowej" - czytamy.

Oszuści stają się coraz bardziej kreatywni

W ostatnim czasie informowaliśmy o wielu sposobach, które wykorzystują oszuści by wykraść dane klientów banków. Znacząca większość ogranicza się do phishingu i tworzenia fałszywych witryn do złudzenia przypominających strony banku. Wśród licznych prób wymuszenia naszych danych znajdą się również perełki. W ostatnim czasie prowadzona była kampania hakerska wycelowana w klientów Banku Millennium, przy której oszuści zachęcali do ściągania fałszywej aplikacji służącej do kontaktu z biurem obsługi klienta. Po ściągnięciu narzędzia smartfon zostawał zainfekowany, a hakerzy uzyskiwali dostęp do naszego urządzenia. Aplikacja blokowała również ostrzeżenia programów antywirusowych, które ostrzegały przed złośliwym oprogramowaniem.

Na jakie dane polują hakerzy

Bank poinformował, że przestępcy w głównej mierze próbują wejść w posiadanie naszych danych do logowania lub danych kart płatniczych. Wiadomości e-mail, które wysyłają hakerzy, zawierają linki, które przekierowują klientów Santandera do witryn łudząco przypominających stronę logowania tego banku, po wpisaniu naszych danych i przesłaniu kodu SMS, który jest wymagany do zalogowania, oszuści je przejmują. Wtedy nasze konto bankowe jest zagrożone.
Santander Bank Polska ostrzega przed oszustami i przypomina, że nigdy nie poprosi swoich klientów o logowanie się do swojej bankowości przez wiadomość e-mail oraz linki zewnętrzne. Jeżeli podejrzewacie, że mogliście paść ofiarą oszustów, należy czym prędzej skontaktować się z obsługą klienta.

Następny artykuł