Ekran startowy Cyberpunk 2077
Źródło: Materiały własne

Cyberpunk 2077 już przebił Wiedźmina. Kosmiczne wyniki sprzedaży

Gabriela SicińskaGabriela Sicińska
11 Grudnia 2020

Cyberpunk 2077 zadebiutował zaledwie wczoraj, a już dominuje rynek. Opublikowane przez CD Projekt wyniki sprzedaży są imponujące. Gra już zarobiła miliony, a to dopiero początek, gdyż wielu graczy czeka z jej zakupem na nadchodzące łatki, eliminujące większość błędów, których gra nie uniknęła na starcie.

  • Cyberpunk osiąga 8 milionów sprzedanych kopii przed premierą
  • To znacznie lepszy wynik niż 1,5 miliona preorderów Wiedźmina 3
  • Gra nie jest wolna od błędów technicznych
  • CD Projekt obiecuje rychłą eliminację bugów

Nie ma wątpliwości co do tego, że Cyberpunk był najbardziej oczekiwaną grą roku 2020. Przekładana premiera, przedwczesna wysyłka edycji kolekcjonerskich w Ameryce, pierwsze recenzje, premierowe show prowadzone przez Agnieszkę Borysiuk i Krzysztofa Ibisza - wszystko to sprawiło, że emocje sięgały zenitu i serwery Steama nie wytrzymały natłoku chętnych do gry w godzinie „0”.


Fenomenalne wyniki sprzedaży Cyberpunka 2077


Trudno się dziwić, że tak niesamowicie nakręcający marketing połączony z renomą, na którą CD Projekt zapracował trylogią o wiedźminie, przełożyły się na genialne wyniki sprzedaży gry. Polski developer zawiesił sobie wysoką poprzeczkę - plan zakłada, że do końca 2021 roku gra sprzeda się w około 30 milionach egzemplarzy.


I wygląda na to, że tych obietnic uda się dotrzymać! W samej przedsprzedaży, kiedy jeszcze nie było wiadomo, co Cyberpunk będzie sobą reprezentował, gra sprzedała się w aż 8 milionach kopii. A to zaledwie początek.


Recenzje wspomogą sprzedaż


7 grudnia zeszło embargo na recenzje gry. Wówczas setki serwisów z całego świata opublikowały swoje wrażenia z gry - niekiedy jeszcze niekompletne ze względu na konieczność szybkiego ogrywania tytułu, by zdążyć przed premierą Cyberpunka. Przeważająca większość z nich była niezwykle pozytywna, choć wytykała produkcji błędy techniczne.

Game Awards 2020 przyznane. The Last of Us Part II zostawia konkurencję daleko w tyleGame Awards 2020 przyznane. The Last of Us Part II zostawia konkurencję daleko w tyleCzytaj dalej


Recenzenci byli jednak świadomi, że w dniu premiery gry wyjdzie również Day One Patch, który załata wiele z technicznych niedoróbek, z którymi musieli mierzyć się dziennikarze. Ostatecznie Cyberpunk 2077 może się dziś cieszyć okrągłą oceną 90/100 w serwisie Metacritic, co jest fenomenalnym wynikiem.


Wiedźmin z gorszym wynikiem


Dla porównania przytoczymy wyniki przedsprzedaży Wiedźmina 3. Wówczas CD Projekt, mimo posiadania pewnej renomy zapewnionej przez dwie pierwsze części cyklu o Geralcie z Rivii, był znacznie mniej znany i poważany niż po tryumfie trzeciej odsłony przygód wiedźmina. Mimo to na wyniki sprzedażowe twórcy narzekać nie mogli.


Wiedźmin 3 w ciągu 5 lat sprzedaży osiągnął wynik około 28 milionów sprzedanych kopii. Z czego 1,5 miliona to egzemplarze nabyte przez graczy jeszcze przed premierą. Cyberpunk dobił do 8 milionów sprzedanych preorderów.


Patrząc na to porównanie oraz ilość pozytywnych recenzji, wszystko wskazuje na to, że CD Projekt jest na prostej drodze do spełnienia swojego celu 30 milionów sprzedanych kopii do końca przyszłego roku. Trudno nie czuć dumy, patrząc na osiągnięcia naszych rodaków.

Cyberpunk 2077 już dostępny


Od wczoraj cały świat zagrywa się w Cyberpunka. Pojawia się wiele opinii graczy, zarówno bardzo pozytywnych, jak i negatywnych. Szczególnie uciążliwy jest fakt, iż gra ma poważne problemy z optymalizacją i na różnych platformach potrafi wyglądać zupełnie inaczej (niekiedy dobijając do określenia „tragicznie”).


CD Projekt obiecuje jednak poprawić wszystkie te niedogodności w najbliższych tygodniach (lub miesiącach). Firma nigdy dotąd nie zawiodła graczy, więc możemy być niemal pewni, że w istocie tak się stanie. Zwłaszcza że w planach jest rychłe uruchomienie trybu multiplayer.

Artykuły polecane przez redakcję Techgame:

Następny artykuł