cyberpunk
Źródło: Steam

Eksperci są pewni, Cyberpunk pobije rekordy. Przewidywana sprzedaż jest niewyobrażalna

Artur ŁokietekArtur Łokietek
24 Listopada 2020

Analitycy przewidują naprawdę imponującą sprzedaż Cyberpunka 2077. Nawet kosztem parokrotnie przesuniętej premiery. Jest to o tyle ciekawe, że do tej pory nie wiadomo, jakie działania marketingowe wejdą w ogólną reklamę najnowszej gry od CD Projekt RED.

Zagraniczni dziennikarze nie mają wątpliwości - Cyberpunk 2077 to kolosalna i imponująca produkcja. Analitycy przewidują, że okaże się także spektakularnym sukcesem sprzedażowym. Wiele jednak zależy do samej reklamy.

Cyberpunk 2077 hitem sprzedaży?

Jak informuje portal press.pl, analitycy i specjaliści branży przewidują, że najnowsza produkcja rodzimego CD Projekt RED rozejdzie się w naprawdę imponującej liczbie kopii. Postanowiono zapytać analityków z 10 różnych biur maklerskich, z czego pięć znajduje się w Polsce.

Rozpoczęły się kontrole. Chodzi o abonament RTV, kary sięgają nawet 680 zł. Jest ważny szczegółRozpoczęły się kontrole. Chodzi o abonament RTV, kary sięgają nawet 680 zł. Jest ważny szczegółCzytaj dalej

Eksperci są praktycznie zgodni - nawet mimo parokrotnie przesuniętej już premiery, gra może okazać się wielkim hitem sprzedażowym. Cyberpunk 2077 może rozejść się w imponującej liczbie 30,4 mln egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy od daty premiery. Wszystko jednak zależy od marketingu.

Cyberpunk 2077 zaliczył kolejną już obsuwę - z 19 listopada bieżącego roku zdecydowano się o jej przełożeniu na 10 grudnia. Choć teraz wiele nam nie zostało do premiery, informacja ta została przyjęta dość chłodno wśród graczy. Jak widać, niekoniecznie musi się to odbić w znacznym stopniu na sprzedaży tytułu.

Ale co z reklamą?

CD Projekt RED na razie milczy w sprawach reklamy swoje najnowszego tytułu. Nie wiemy nawet, jaka agencja reklamowa zajmie się ogólnym marketingiem związanym z debiutem produkcji. Osobną kwestią pozostaje też dostosowanie reklam do poszczególnych rynków.

Plus przedstawił oferty z okazji Black Week. Duże przeceny na popularne smartfonyPlus przedstawił oferty z okazji Black Week. Duże przeceny na popularne smartfonyCzytaj dalej

Nie wiemy bowiem, czy marketing będzie scenatralizowany, tj. taki sam na każdym innym rynku, czy może osobne kraje będą miały dowolność w przeprowadzaniu działań promujących tytuł. Wiemy za to, że CDPR nie idzie w półśrodki, gdyż kwoty przeznaczane na promocję gry mają docelowo być trzykrotnie wyższe niż w przypadku poprzedniego hitu studia, czyli Wiedźmina 3.

Wiemy za to, że CDPR wyłonił w specjalnym konkursie agencję Havas Media (Havas Media Group), która zajmie się kampanią offline przy okazji debiutu produkcji. Całość ma być reklamowana metodą 360 stopni, czyli na wielu kanałach komunikacji równocześnie.

DZISIAJ GRZEJE:

  1. Rozpoczęły się kontrole. Chodzi o abonament RTV, kary sięgają nawet 680 zł. Jest ważny szczegół
  2. Babcia Stasia dokonała niemożliwego i stworzyła najlepsze mielone pod słońcem. Dodatek boczku okazał się strzałem w 10
  3. NASA: sonda Juno przeleciała nad Jowiszem. Naukowców aż zatkało, wszystko się nagrało

Już teraz zalew gadżetów

Havas Media, zgodnie z informacjami przekazanymi przez press.pl, postawiło głównie na metodę ATL. Jest to zestaw działań reklamowych za pośrednictwem klasycznych środków przekazu - telewizji, radia, prasy, reklam zewnętrznych bądź wewnętrznych.

Już teraz, gdy produkcja jeszcze nawet nie zadebiutowała, możemy widzieć rosnącą popularność różnego rodzaju gadżetów z grą i znanych marek biorących udział w kampanii. Sprite wydał niedawno specjalną edycję limitowanych puszek promowanych hasłami związanymi z Cyberpunkiem 2077.

NASA: sonda Juno przeleciała nad Jowiszem. Naukowców aż zatkało, wszystko się nagrałoNASA: sonda Juno przeleciała nad Jowiszem. Naukowców aż zatkało, wszystko się nagrałoCzytaj dalej

Play również zachęca nowych klientów zestawem gadżetów związanych z Cyberpunkiem 2077, w tym choćby koszulkami. W sklepach da się też znaleźć sygnowane logo gry perfumy czy różnego rodzaju ubrania dostępne w popularnych sieciówkach. Widać więc, że CDPR nie zamierza iść w półśrodki i zapewne samej premierzy będzie towarzyszył olbrzymi medialny szum.

ZOBACZ TAKŻE W NASZYCH SERWISACH:

  1. Okuliści ostrzegają. Nieoczywisty objaw COVID-19, który może pojawić się jako pierwszy
  2. Gołąbki duszone w kapuście kiszonej. Rewolucyjny przepis, nawet Gessler nie zrobi lepszych
  3. Black Friday 2020: Wielka wyprzedaż w Huawei. Słuchawki, laptopy i tablety przecenione nawet o 55%
  4. Najnowsze promocje elektroniki w Biedronce. Kuchenne i komputerowe rewolucje czekają
  5. Niewiarygodna oferta sieci Morele. Nowa konsola "za grosze", wiemy jak zdobyć
  6. Adrian i Ilona z "Rolnik szuka żony" już wybrali imię dla zwierzęcej pociechy. Musiało spełnić jeden warunek, jest piękne
  7. Pamiętacie serial “Doktor Quinn”? Wiemy, co teraz robi Erika Flores, odtwórczyni roli Coleen Cooper

Następny artykuł