Eksperci są pewni, Cyberpunk pobije rekordy. Przewidywana sprzedaż jest niewyobrażalna
Zagraniczni dziennikarze nie mają wątpliwości - Cyberpunk 2077 to kolosalna i imponująca produkcja. Analitycy przewidują, że okaże się także spektakularnym sukcesem sprzedażowym. Wiele jednak zależy do samej reklamy.
Cyberpunk 2077 hitem sprzedaży?
Jak informuje portal press.pl, analitycy i specjaliści branży przewidują, że najnowsza produkcja rodzimego CD Projekt RED rozejdzie się w naprawdę imponującej liczbie kopii. Postanowiono zapytać analityków z 10 różnych biur maklerskich, z czego pięć znajduje się w Polsce.
Eksperci są praktycznie zgodni - nawet mimo parokrotnie przesuniętej już premiery, gra może okazać się wielkim hitem sprzedażowym. Cyberpunk 2077 może rozejść się w imponującej liczbie 30,4 mln egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy od daty premiery. Wszystko jednak zależy od marketingu.
Cyberpunk 2077 zaliczył kolejną już obsuwę - z 19 listopada bieżącego roku zdecydowano się o jej przełożeniu na 10 grudnia. Choć teraz wiele nam nie zostało do premiery, informacja ta została przyjęta dość chłodno wśród graczy. Jak widać, niekoniecznie musi się to odbić w znacznym stopniu na sprzedaży tytułu.
Ale co z reklamą?
CD Projekt RED na razie milczy w sprawach reklamy swoje najnowszego tytułu. Nie wiemy nawet, jaka agencja reklamowa zajmie się ogólnym marketingiem związanym z debiutem produkcji. Osobną kwestią pozostaje też dostosowanie reklam do poszczególnych rynków.
Nie wiemy bowiem, czy marketing będzie scenatralizowany, tj. taki sam na każdym innym rynku, czy może osobne kraje będą miały dowolność w przeprowadzaniu działań promujących tytuł. Wiemy za to, że CDPR nie idzie w półśrodki, gdyż kwoty przeznaczane na promocję gry mają docelowo być trzykrotnie wyższe niż w przypadku poprzedniego hitu studia, czyli Wiedźmina 3.
Wiemy za to, że CDPR wyłonił w specjalnym konkursie agencję Havas Media (Havas Media Group), która zajmie się kampanią offline przy okazji debiutu produkcji. Całość ma być reklamowana metodą 360 stopni, czyli na wielu kanałach komunikacji równocześnie.
-
Rozpoczęły się kontrole. Chodzi o abonament RTV, kary sięgają nawet 680 zł. Jest ważny szczegół
-
NASA: sonda Juno przeleciała nad Jowiszem. Naukowców aż zatkało, wszystko się nagrało
Już teraz zalew gadżetów
Havas Media, zgodnie z informacjami przekazanymi przez press.pl, postawiło głównie na metodę ATL. Jest to zestaw działań reklamowych za pośrednictwem klasycznych środków przekazu - telewizji, radia, prasy, reklam zewnętrznych bądź wewnętrznych.
Już teraz, gdy produkcja jeszcze nawet nie zadebiutowała, możemy widzieć rosnącą popularność różnego rodzaju gadżetów z grą i znanych marek biorących udział w kampanii. Sprite wydał niedawno specjalną edycję limitowanych puszek promowanych hasłami związanymi z Cyberpunkiem 2077.
Play również zachęca nowych klientów zestawem gadżetów związanych z Cyberpunkiem 2077, w tym choćby koszulkami. W sklepach da się też znaleźć sygnowane logo gry perfumy czy różnego rodzaju ubrania dostępne w popularnych sieciówkach. Widać więc, że CDPR nie zamierza iść w półśrodki i zapewne samej premierzy będzie towarzyszył olbrzymi medialny szum.