Czyżby Blizzard szykował remake Diablo II? Ostatnie przecieki napawają optymizmem
Blizzard wzmocnił zespół deweloperów gorącą w ostatnich latach firmą
Vicarious Visions być może nie są jeszcze na szczycie, ale zasłynęli udanymi projektami
To ludzie odpowiedzialni za wysokiej jakości odświeżenia Crasha oraz Tony'ego Hawka
Plotka głosi, że teraz zmierzą się z kolejnym ogromnym wyzwaniem
Możliwe, że Vicarious odziedziczyli Diablo II
Blizzard to jeden z legendarnych producentów gier, ale ostatnimi czasy zbierał też sporo krytyki. Na reputacji firmy cieniem kładło się promowanie mobilnej wersji Diablo, wydanie nieudanego remake’a Warcrafta 3 oraz decyzje polityczne.
Kuluarowe doniesienia sugerują remake Diablo II w nowych rękach
Według oficjalnych informacji Blizzard obecnie pracuje nad Diablo IV, wspomnianym Diablo: Immortal na urządzenia mobilne oraz Overwatch 2. Teraz słyszymy, że studio Vicarious Visions do tej pory kojarzone z Activision, zostaje w pełni przeniesione do Blizzarda. Takie doniesienia przekazał między innymi portal gameindustry.biz.
Ostatnie sukcesy w przywracaniu blasku tytułom z dawnych lat nie umknęły uwadze zarządu Zamieci. Vicarious może dostąpić zaszczytu pracy nad jednym z klejnotów słynnej firmy.
Blizzard zaangażował nowy nabytek do rozwijania obecnych przedsięwzięć. Zagraniczny serwis nie zdołał jednak poznać szczegółów, od jakiego czasu zespoły współpracowały i nad czym.
Pierwszym oczywistym typem jest remake Diablo II, biorąc pod uwagę dotychczasową specjalność wzmocnień personalnych. Tematowi przyjrzał się też redaktor Bloomberga Jason Schreier. Dziennikarz jest przekonany, że VV przydzielono właśnie do odrestaurowania kultowego hack and slasha.
Schreier na Twitterze dodał także kilka interesujących szczegółów. Remake Diablo II miał być już w przygotowaniu, ale ponoć został odebrany tamtemu zespołowi i przekazany twórcom Diablo IV, którzy teraz nadzorują pracę nowych kolegów z Vicarious.
Portfolio pełne portów i remake’ów
Deweloperzy włączeni teraz do Blizzarda, są znani na przykład z popularnych w pierwszej dekadzie XXI wieku egranizacji. Vicarious Visions opracowywały tytuły na licencjach w wersjach na konsole przenośne. Programowały gry z uniwersum Marvela, Star Wars, Disney’a czy też Transformers.
Producenci większy udział mieli przy tworzeniu Marvel: Ultimate Alliance 2 na PS3 i X360. Potem otrzymali zadanie opracowania Guitar Hero na iOS i Nintendo Wii. W latach 2011-2016 zostali oddelegowani do sprawiania pieczy nad marką Skylanders na konsolach i urządzeniach mobilnych.
Skylanders to produkowane wtedy taśmowo głównie platformówki, powiązane ze sprzedawanymi oddzielnie lub w pakietach figurkami. Nad Wisłą seria nie biła rekordów popularności, ale miała grono oddanych fanów na świecie. Poszczególne odsłony cieszyły się też zazwyczaj pozytywnymi opiniami recenzentów.
Po kilku latach z franczyzą pociesznych stworków, w biurze Vicarious pojawiły się szerzej kojarzone projekty. W 2017 roku studio wspomagało Bungie przy tworzeniu Destiny 2.
Przy okazji odświeżano przygody lubianego Crasha w postaci Crash Bandicoot N. Sane Trilogy. Remake świetnie odtworzył ducha oryginału w oprawie właściwej dla współczesnych dzieł. W serwisie Metacritic wersja na PS4 zebrała średnią ocen 80/100 od krytyków i nawet wyższą od graczy (8.4/10).
Te bardzo dobre wyniki przebito jeszcze przy okazji kolejnej publikacji. Ponownie zajęto się ubraniem klasyka w nowe szaty. Tony Hawk Pro Skater 1+2, to średnia not na poziomie 89/100 na PS4. Tak samo pochlebnie grę ocenili gracze, za wyjątkiem pecetowych, którzy narzekali na ekskluzywność dla Epic Games Store i DRM wymagający stałego połączenia z internetem.
Artykuły polecane przez redakcję Techgame:
Pierwsza duża aktualizacja dla Cyberpunk 2077. Co zostało poprawione?
Data premiery i nowy zwiastun oraz gameplay z Resident Evil: Village. Demo dostępne do sprawdzenia
Twórcy The Forest opowiadają o sequelu. Zapowiada się intrygująco