Pierwsza duża aktualizacja dla Cyberpunk 2077. Co zostało poprawione?
Pojawiła się pierwsza duża aktualizacja dla Cyberpunka 2077
Łatkę można już pobierać na PC, Xbox'ie i konsolach PlayStation oraz na Stadii
Aktualizacja na PC waży 1.1 GB
Doczekaliśmy się m.in. poprawy stabilności i "odgubowania" zadań
Cyberpunk 2077 łatwego startu nie miał, to pewne. Z czasem jednak CD Projekt RED zaczęło wypuszczać hotfixy, które dość widocznie przełożyły się na zmniejszenie liczby bugów i poprawę problemów ze stabilnością. Pierwsze aktualizacja "z prawdziwego zdarzenia" powinna okazać się tu czymś bardziej istotnym, prawda?
Cyberpunk 2077 oraz wielki plan naprawy gry
Jak bardzo wyboisty był start gry - każdy wie i każdy o nim słyszał. Nawet osoby niezwiązane bezpośrednio z branżą gier wideo, gdyż sytuacja polskiej gry odbiła się szerokim echem w zasadzie wszędzie. Nie dziwi więc decyzja deweloperów, którzy w oficjalnym filmiku z przeprosinami opowiadają o planach na naprawę produkcji oraz o jej przyszłym wsparciu.
We wspomnianym filmiku twórcy gry, studio CD Projekt RED, zobowiązali się m.in. do odzyskania zaufania graczy poprzez sukcesywne naprawianie gry. Ta, tak jak wspomnieliśmy w naszej recenzji, jest nie tylko duszona przez skrajną liczbę bugów, ale i doświadcza problemów ze stabilnością, szczególnie w wersji na konsole poprzedniej generacji.
Już wcześniej pojawiały się tzw. hotfixy dla gry. Są to mniejsze łatki, które mają przygotować pliki gry na nadejście kolejnych, większych aktualizacji, oraz naprawić największe problemy, które dają się we znaki graczom. I o ile jeden z nich dał widoczną poprawę stabilności, o tyle wpływ drugiego nie do końca był zauważalny.
Pierwsza, duża aktualizacja dla Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077 musiał więc w końcu dostać dużego patcha i tak oto dzisiaj, tj. 23 stycznia 2021 roku, możemy już pobierać pierwszą aktualizację "z prawdziwego zdarzenia" oznaczoną numerem 1.1. Łatka dostępna jest do pobrania zarówno na PC, konsolach, jak i na Stadii.
Skupiliśmy się w niej na różnych poprawkach stabilności gry, które znajdziecie na liście zmian poniżej. Będziemy kontynuować prace nad stabilnością w aktualizacji 1.2 oraz kolejnych łatkach. Jednocześnie będziemy dalej naprawiać błędy na które natrafiacie oraz słuchać Waszych opinii jak poprawić ogólne wrażenia z gry - wyjaśniają deweloperzy.
Oznacza to, że mimo, iż lista zmian jest tutaj naprawdę obfita i sam patch waży ponad 1 GB, w pewien sposób przystosowuje on także grę do kolejnych poprawek. Te, patrząc na powyższe wyjaśnienie twórców, mogłyby być jeszcze większe.
Co poprawiono?
Cała lista zmian jest najdłuższą, jaka do tej pory spotkała polską produkcję i dokładnie zapoznać się z nią możecie na oficjalnej stronie Cyberpunka 2077. Jeżeli chodzi zaś o najważniejsze rzeczy - wielu graczy ucieszy z pewnością wieść, że doczekaliśmy się ulepszonego rozdysponowania pamięci po różnych zasobach tytułu, co oznacza zauważalnie większa stabilność.
Chwilę po pobraniu patcha mogę z pewnością stwierdzić, że faktycznie gra działa lepiej. Do tego mamy sporo poprawek w postaci zabugowanych zadań, czy nieaktualizujących się misji. Na PlayStation oraz Xbox'ie wprowadzono szereg usprawnień stabilności, na PC poprawiono także stany zapisów gry, które mogły osiągać zbyt duże rozmiary. Nie naprawi to jednak już uszkodzonych plików.
Problem w tym, że jedna z największych bolączek gry - martwe miasto i skrajnie głupie AI policji oraz przechodniów, wciąż nie doczekało się nawet muśnięcia. Nie powinno to jednak dziwić, w końcu problem jest niezwykle skomplikowany. Z nieoficjalnych informacji wiadomo jednak, że kolejna, duża łatka miałaby ukazać się już w lutym i tym razem powinna być jeszcze większa. To wtedy spodziewamy się działań związanych z tymi problemami.
Artykuły polecane przez redakcję Techgame: