Techgame.pl > Gry > Avowed, czyli nowe RPG fantasy od Obsidianu. Gra ma być bardziej zróżnicowana i większa, niż Skyrim
Artur Łokietek
Artur Łokietek 19.03.2022 05:24

Avowed, czyli nowe RPG fantasy od Obsidianu. Gra ma być bardziej zróżnicowana i większa, niż Skyrim

Avowed trailer Xbox Games Showcase
Obsidian Entertainment - wideo - /watch?v=YS8n-pZQWWc

Obisidian robi RPG pełną gębą i bardzo dobrze, tęskniliśmy!

Avowed, czyli nie dość, że fantasy, to RPG

Avowed doczekało się jedynie krótkiego trailera podczas Xbox Games Showcase. Zwiastun nie zdradził za wiele - ot, wojna w mrocznym świecie fantasy, skieletory i płonące strzały. Jednak chwilę potem mogliśmy dowiedzieć się paru ciekawych informacji, gdyż w pre-renderowanym trailerze zawarto fragment z oczy bohatera, co sugeruje, że właśnie taka perspektywa będzie obowiązywać w Avowed. Obsidian to weterani gatunku - stworzyli przecież tak legendarne tytuły jak Neverwinter Nights 2, KOTOR II, Fallout: New Vegas czy niedawne The Outer Worlds. 

Obsidian wraca to podstaw

Przedstawiciele studia Obsidian wyjawili tylko, że to gra, którą chcieli zrobić od zawsze i dopiero współpraca z Microsoftem im to umożliwiła. Na Twitterze pojawił się nieoczekiwanie screen zawierający przecieki z nadchodzącej gry od legendarnych deweloperów. Autorem przecieku jest niejaki Sponge, choć nie wiadomo czy leakerowi można wierzyć. Niemniej, podane informacje brzmią dość ciekawie. Dla przejrzystości wypunktowaliśmy najważniejsze:

  • gra ma oferować ogromny świat, większy niż Skyrim (gra w ogóle ma być odpowiedzią na Skyrim od Bethesdy), który ma być znacznie bardziej atrakcyjny, zaludniony i pełen ciekawych rzeczy

  • Obsidian skupia się na budowaniu świata, jego responsywności, oświetleniu, AI i fizyce, szczególnie w kwestii magii

  • pogoda ma być bardzo zmienna, a same rzeki mają być realistycznie i szczegółowo zaprojektowane

  • bardzo bogaty system kreaowania postaci, aczkolwiek nic więcej nie wiemy na temat

  • mody zarówno na PC, jak i Xbox'a Series X

  • dużo frakcji (bardziej zróżnicowanych, niż w Skyrim), pojawią się także towarzysze

  • bossowie, w tym "wielcy" bossowie

  • dwa główne, duże miasta i szereg pomniejszych lokacji, a do tego pola, lasy, rzeki o zróżnicowanym wyglądzie

  • dynamiczne dialogi

  • można będzie zabić wszystkich NPC, podobnie jak w Outer Worlds

Oprócz tego dowiedzieliśmy się, że projekt powstaje od około 2 lat, wcześniej przez 7 miesięcy był w preprodukcji. Zajmuje się nim obecnie grupa 100 deweloperów, jednak liczby te mają się powiększać w miarę prac, które już teraz są na zaawansowanym etapie (tj. "full production"). Obsidian chciałby, aby gra ukazała się na przęłomie 2022/2023 roku. No niestety... trochę jeszcze poczekamy.

Powiązane