Avowed, czyli nowe RPG fantasy od Obsidianu. Gra ma być bardziej zróżnicowana i większa, niż Skyrim
Obisidian robi RPG pełną gębą i bardzo dobrze, tęskniliśmy!
Avowed, czyli nie dość, że fantasy, to RPG
Avowed doczekało się jedynie krótkiego trailera podczas Xbox Games Showcase. Zwiastun nie zdradził za wiele - ot, wojna w mrocznym świecie fantasy, skieletory i płonące strzały. Jednak chwilę potem mogliśmy dowiedzieć się paru ciekawych informacji, gdyż w pre-renderowanym trailerze zawarto fragment z oczy bohatera, co sugeruje, że właśnie taka perspektywa będzie obowiązywać w Avowed. Obsidian to weterani gatunku - stworzyli przecież tak legendarne tytuły jak Neverwinter Nights 2, KOTOR II, Fallout: New Vegas czy niedawne The Outer Worlds.
Obsidian wraca to podstaw
Przedstawiciele studia Obsidian wyjawili tylko, że to gra, którą chcieli zrobić od zawsze i dopiero współpraca z Microsoftem im to umożliwiła. Na Twitterze pojawił się nieoczekiwanie screen zawierający przecieki z nadchodzącej gry od legendarnych deweloperów. Autorem przecieku jest niejaki Sponge, choć nie wiadomo czy leakerowi można wierzyć. Niemniej, podane informacje brzmią dość ciekawie. Dla przejrzystości wypunktowaliśmy najważniejsze:
gra ma oferować ogromny świat, większy niż Skyrim (gra w ogóle ma być odpowiedzią na Skyrim od Bethesdy), który ma być znacznie bardziej atrakcyjny, zaludniony i pełen ciekawych rzeczy
Obsidian skupia się na budowaniu świata, jego responsywności, oświetleniu, AI i fizyce, szczególnie w kwestii magii
pogoda ma być bardzo zmienna, a same rzeki mają być realistycznie i szczegółowo zaprojektowane
bardzo bogaty system kreaowania postaci, aczkolwiek nic więcej nie wiemy na temat
mody zarówno na PC, jak i Xbox'a Series X
dużo frakcji (bardziej zróżnicowanych, niż w Skyrim), pojawią się także towarzysze
bossowie, w tym "wielcy" bossowie
dwa główne, duże miasta i szereg pomniejszych lokacji, a do tego pola, lasy, rzeki o zróżnicowanym wyglądzie
dynamiczne dialogi
można będzie zabić wszystkich NPC, podobnie jak w Outer Worlds
Oprócz tego dowiedzieliśmy się, że projekt powstaje od około 2 lat, wcześniej przez 7 miesięcy był w preprodukcji. Zajmuje się nim obecnie grupa 100 deweloperów, jednak liczby te mają się powiększać w miarę prac, które już teraz są na zaawansowanym etapie (tj. "full production"). Obsidian chciałby, aby gra ukazała się na przęłomie 2022/2023 roku. No niestety... trochę jeszcze poczekamy.