Lego Masters okazało się wielkim sukcesem TVN. Odcinek zgromadził mnóstwo widzów, program uczy i bawi
Jak donosi portal Wirtualne Media, pierwszy odcinek nowe show TVN, czyli Lego Masters, przykuł przed odbiornikami średnio 1,37 mln widzów. To naprawdę dobry wynik i być może doczekamy się rozwijania tej formuły.
Lego Masters na TVN sukcesem
Ubiegła sobota w telewizji mogłaby przebiegać tak, jak zwykle, gdyby nie nowy show od stacji TVN. Program Lego Masters okazał się czymś więcej, niż tylko kolejnym rozrywkowym show, co potwierdzają przedstawione przez Wirtualne Media liczby.
Serwis donosi, że pierwszy odcinek spotkał się z ciepłym przyjęciem, a już na pewno od strony oglądalności. Wyemitowany 14 listopada o godzinie 20:00 program oglądała średnia liczba aż 1,37 mln widzów. Oznacza to, że TVN w tamtym momencie zgromadził przed telewizory publikę stanowiącą aż 9,46 proc. wszystkich widzów telewizji tego dnia.
Okazuje się jednak, że program nie wzbudził zainteresowania wyłącznie wśród dzieci. Wysoki wskaźnik oglądalności przełożył się na zainteresowanie 14,90 proc. widzów grupy wiekowej 16-49 i 11,98 proc. w grupie 16-59 . Liczby te przedstawiła firma Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnych Mediów.
Nowy format dobrze się przyjął
Co ciekawe, wskaźniki oglądalności pokazują, że przez co najmniej jedną minutę program oglądało 3,94 mln osób w grupie wiekowej 4+, podczas, gdy w grupie 16-49 było to 1,87 mln, a w 16-59 aż 2,38 mln. Zgadujemy, że jeżeli takie wyniki utrzymają się w kolejnych odcinkach, format nie zostanie porzucony.
Sam program wzbudził zainteresowanie u wielu widzów z prostego powodu - wszyscy bawiliśmy się kiedyś klockami lego. Jakby nie patrzeć, jest to zajęcie rozwijające pod kątem technicznym. Nie zdziwiłbym się, gdyby się okazało, że wielu dzisiejszych inżynierów zaczęło od takiej formy edukacyjnej zabawy w młodości.
Żyłka do tworzenia nowych konstrukcji to jedno, ale w programie dochodzi do tego jeszcze rywalizacja. Mamy też charyzmatycznego prowadzącego, czyli aktualnie jedną z popularniejszych gwiazd telewizji, czyli Marcina Prokopa. Jurorami zostali Aleksandra Mirecka i Paweł „Brodaty Geek” Duda.
Zabawa klockami to nie tylko zabawa
"To globalny format, który dzięki współpracy z TVN i Endemol Shine Polska udało się zaadaptować na polski rynek. Program w ciekawy i atrakcyjny sposób pokazuje przede wszystkim zabawę, ale opowiada też o relacjach między bliskimi osobami. Udowadnia, że klockami mogą bawić się nie tylko dzieci, ale i osoby dorosłe" - wyjaśnia cytowana przez Wirtualne Media Beata Kucejko, dyrektor marketingu Lego Polska.
Sama idea programu opiera się na tworzeniu konstrukcji z popularnych klocków lego, które oceniane są przez specjalne jury. Para z najgorszym wynikiem zostaje na koniec każdego odcinka zmuszona do opuszczenia programu.
Całość ma mieć 6 odcinków, emitowanych w soboty na TVN o godzinie 20:00. W finale wezmą udział trzy pary. Najlepsza z nich dostanie nie tylko tytuł "Mistrza lego" (szkoda, że niekoniecznie może to pomóc w dostaniu się na techniczną uczelnię) ale też nagrodę pieniężną w wysokości 100 tys. zł i wycieczkę do Legolandu.