Techgame.pl
Tesla tankowanie

pixabay

Nowe ustalenia na temat wypadku Tesli z 2018 roku - zawiódł autopilot?

25 Lutego 2020

Autor tekstu:

Artur Łokietek

Udostępnij:

NTSB (Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu) ustaliła, że kierowca, który zginął w wypadku w 2018 roku w Kalifornii zgłaszał wcześniej problemy z autopilotem. Wypadków z podobnych przyczyn jest zdecydowanie więcej.

Choć samochody amerykańskiej firmy, której właścicielem jest Elon Musk robią furorę wśród bogatszych fanów motoryzacji, okazuje się, że ich najszerzej reklamowana funkcja niekoniecznie działa tak, jakby życzyli sobie tego producenci. W marcu 2018 roku w wypadku w Kalifornii zginał Wei Huang, 38-letni pracownik Apple, który uderzył swoją Teslą w betonową barierę, co doprowadziło do kolizji z kolejnymi samochodami.

Autopilot to nie kierowca

Po fali krytyki jaka wylała się na Teslę, firma opublikowała oświadczenie jakoby ich autorska funkcja Tesla Autopilot była faktycznie włączona, ale kierowca nie trzymał rąk na kierownicy przez ostatnie 6 sekund jazdy. Rozpędzony do 113 km/h samochód rozstrzaskał się o betonową barierę. Autopilot pozwala na półautonomiczne dostosowanie jazdy samochodu do warunków panujących aktualnie na drodze - samochód zachowuje bezpieczną odległość od innych pojazdów, może także zmieniać pasy ruchu. W tym akurat wypadku właściciel samochodu zgłaszał wcześniejsze problemy z działaniem tej funkcji twierdząc, że potrafiła kierować go w miejsca nie przeznaczone dla ruchu. Gdy zdarzył się wypadek ustalono, że tym razem kierowca nie wziął sprawy w swoje ręce. Ponadto, 38-latek używał rzekomo smartfona podczas jazdy. Jego rodzina pozwała Teslę, sugerując, że model zmarłego (Tesla Model 3) nie miał szeregu podstawowych funkcji bezpieczeństwo, jak choćby automatycznych hamulców, które mają nawet tańsze modele.

NTSB zapowiedziało zebranie podczas którego ma zapaść werdykt na temat przyczyny wypadku. W świetle coraz większej liczby kolizji z udziałem samochodów Tesli, firma ciągle przypomina, że funkcja Autopilot nie zastępuję kierowcy, a jest jedynie udogodnieniem i pomocą na drodze. Wielu użytkowników ma błędne przekonanie na temat Tesla Autopilot, która z amerykańskich reklam kreuje się na w funkcję jazdy w pełni autonomicznej, podczas, gdy stuprocentowa autonomiczna jazda to poziom 5, a samochody Tesli są na poziomie 2.

Podobne artykuły

Elon Musk z profilu

Technologie

Elon Musk dostał pytanie, które zupełnie wybiło go z równowagi. Rozbrajająca reakcja miliardera

Czytaj więcej >
Samoloty zeroemisyjne od Airbusa - wizualizacja

Technologie

Airbus zaprezentował swoje samoloty przyszłości. Ta technologia zmieni lotnictwo

Czytaj więcej >
szczeniak

Technologie

Tańczący szczeniak-robot podbija internet. Niezwykłe dzieło, aż ciężko się nie uśmiechnąć

Czytaj więcej >
Elon Musk w trakcie wywiadu na konferencji.

Technologie

Elon Musk zapowiedział, kiedy rozpocznie kolonizować Marsa. Data zaskakuje

Czytaj więcej >
PlayStation 2 w dwóch wersjach

Technologie

PlayStation 5 może niebawem wrócić na półki sklepowe. Zapowiadana jest kolejna dostawa

Czytaj więcej >
Xbox Series X i S

Technologie

Nowe informacje o ulepszeniach dla Xbox series X i S. Znamy szczegóły

Czytaj więcej >