Sony wydało oficjalne oświadczenie na temat PlayStation 5. Dotyczy również Polski, duże zaskoczenie
Rok 2020 bardzo namieszał w niemal wszystkich branżach. Utrudnione prace nad grami, serialami czy konsolami to jedynie ułamek efektów pandemii koronawirusa. Gracze musieli przywyknąć do nowych realiów i uzbroić się w cierpliwość na wielu frontach. Tym razem o wyrozumiałość zabiega Sony.
PS5 nie będzie w sklepach w dniu premiery
Kilka dni temu Sony potwierdziło w oficjalnym komunikacie, że PS5 zostało całkowicie wyprzedane w Kraju Kwitnącej Wiśni. Naturalnym jest więc, że Japończycy nie znajdą nowych konsol w sklepach z elektroniką. Niestety reszta świata też nie będzie miała tej szansy.
Sony podjęło decyzję, że w dniu premiery na całym świecie nie będzie można kupić PS5 w sklepie stacjonarnym. Decyzja jest podyktowana ostrożnością w związku z epidemią. Japoński gigant nie chce ryzykować zdrowia graczy.
Sony uprasza o nierozbijanie kempingów przed sklepami
Premiera konsol nowej generacji to zawsze wielkie wydarzenie w branży gamingowej. Wielu graczy z punkt honoru obierało pojawienie się przed najbliższym sklepem elektronicznym z samego rana, by wraz z innymi zapaleńcami oczekiwać na otwarcie sklepu i zakup konsoli.
W tym roku tradycji nie będzie mogło stać się zadość. Sony nie pozwoli na stacjonarną sprzedaż konsol w dniu premiery, gracze więc nie będą mieli powodu, by gromadzić się pod sklepami. Podjęto decyzję, że jest to konieczne w obecnie panującej na świecie sytuacji.
Co z preorderami do odbioru w sklepie?
Gracze, którzy zamierzali odebrać swoje wcześniej zamówione konsole w sklepach stacjonarnych, nie będą mogli tego zrobić. Co prawda Sony zezwala na odbiór osobisty, jeśli sklep zapewni odpowiednie warunki sanitarne, by było to bezpieczne. Jednakże panujące w naszym kraju obostrzenia, nie pozwalają na taką operację.
Sklepy informują o procedurze
Ponieważ w Polsce odbiór osobisty jest zabroniony ze względu na obostrzenia, sklepy planują wysyłać graczom zamówione konsole. Forma i cena wysyłki zależy od konkretnego sklepu. Póki co większość sieci daje klientom wybór między kurierem a paczkomatem, biorąc na siebie koszty przesyłki.
Każdy sklep będzie kontaktował się z klientami indywidualnie. Jeśli więc zamówiliście PS5, z pewnością niebawem otrzymacie informacje o sposobie jego otrzymania. Nie wiadomo jednak, jak będzie wyglądał czas wysyłki. Może się okazać, że trzeba będzie uzbroić się w cierpliwość i poczekać kilka dni dłużej.