Techgame.pl > Gry > Ryby ukończyły grę Pokemon. Niesamowity eksperyment prosto z Japonii
Gabriela Sicińska
Gabriela Sicińska 19.03.2022 05:21

Ryby ukończyły grę Pokemon. Niesamowity eksperyment prosto z Japonii

Ryba grająca w Pokemon
youtube.com/ むてきまるちゃんねる -Mutekimaru Channel-/kadr z filmu

Poniekąd tak, lecz nie w każdym sensie. Japoński YouTuber udowodnił, że przy odpowiednim dostosowaniu metody sterowania, nawet rybka jest w stanie przejść grę z serii Pokemon. Zajęło jej to trochę dłużej niż w przypadku ludzkich graczy, ale… Udało jej się.

Ryba-gamer

Za eksperyment z rybami odpowiedzialni są japońscy twórcy z kanału na YouTube Mutekimaru Channel, któremu przyświeca idea nakłonienia ludzi do pozostania w domu w związku z pandemią COVID-19. Oferowaną przez kanał rozrywką są materiały z rybkami grającymi w gry.

Jak dotąd najsłynniejszą serią filmów Mutekimaru Channel jest nagranie z przechodzenia gry z GameBoya - Pokemon Ruby/Sapphire. Bohaterką serii jest rybka Lara z gatunku Bojownik Wspaniały (Betta). W Polsce przyjęło się nazywanie jej bojownikiem, który swego czasu był popularną rybką, sprzedawaną samotnie w szklanej kuli.

Rybie sterowanie

Rozpoczęty w czerwcu projekt z Pokemonami bazował na pomyśle wykorzystania platformy programistycznej Arduino. Z jej pomocą YouTuberowi udało się stworzyć urządzenie, które wykrywało ruch i położenie rybki w akwarium, po czym przekładało je na komendy przesyłane do gry.

Dzięki temu rybka Lara mogła swobodnie sterować postacią w Pokemonach i wspinać się po drabinie, na której szczycie czekało mistrzostwo Ligi Pokemon. Styl gry miała dość specyficzny, ale każda taktyka jest dobra, póki działa.

Stream z podbojów Alabastii 

Zmagania rybki można było oglądać na żywo. Były one regularnie streamowane, dzięki czemu Lara zyskała wielu fanów. Jej taktyka była z założenia dość prosta - przegrywała niemal wszystkie pojedynki, dzięki czemu jej pokemon zawsze miał pełnię zdrowia, gdyż punkty życia były automatycznie odnawiane po przegranej walce.

Tym sposobem dotarła do finału gry i została mistrzynią Ligi Pokemon. Fakt, że zajęło jej to nieco dłużej niż przeciętnemu graczowi. Rybka potrzebowała 3195 godzin na przejście całej gry. To daje nieco ponad 133 doby.

Dalsze projekty Mutekimaru Channel

Pokemony nie były jedynym pomysłem Japończyka. Na kanale pojawiają się materiały z kolejnych gier. Między innymi z bijatyki Smash Bros. Jest to typowa gra w stylu starego Tekkena czy Mortal Kombat. 

Tym razem mamy okazję obserwować zmagania dwóch rybek, grających przeciwko sobie. Każda z nich jest umieszczona w osobnym akwarium i ma własny system wykrywania ruchu. Jeśli macie ochotę popatrzeć na niezwykle emocjonujące zmagania walczących w wirtualnym świecie rybek Betta, kanał Mutekimaru jest tym, czego szukacie.

Tagi: Ryby Pokemon