Techgame.pl > Bezpieczeństwo > 11-latka wydała ponad 22 tysiące złotych na płatności w grze. Ojciec jest w szoku
Stanisław Janowski
Stanisław Janowski 18.06.2022 02:02

11-latka wydała ponad 22 tysiące złotych na płatności w grze. Ojciec jest w szoku

Figurka dziewczynki trzymającej sztuczne pieniądze, w tle banknot.
Pikist

Steve Cumming, poszkodowany ojciec, opowiedział swoją smutną historię w programie Jeremy Vine Show.

Edukacja kosztuje

Roblox to amerykańska gra edukacyjna, która swoją premierę miała w 2006 roku. Uczestnicy gry samodzielnie tworzą przedmioty, mapy i misje za pomocą wbudowanych w grę narzędzi przypominających klocki LEGO. Sama gra działa w systemie Free to Play, jednak w grze istnieje wirtualna waluta “robux”. Dane z 2017 roku podają, że miesięcznie w produkcję studia Roblox Corporation grało nawet 50 milionów użytkowników.

Ponad 22 tysiące złotych na mikropłatności

Jak podkreśla poszkodowany ojciec, w całej tej sytuacji najbardziej zawiniła jego niewiedza na temat technologii. Dał się namówić córce na jednorazową transakcję w grze za około 4,99 funta. Potem okazało się, że jednorazowe podpięcie karty wystarcza do przeprowadzania kolejnych zakupów w grze bez żadnego systemu potwierdzeń. Warto dodać, że mężczyzna ma 72-lata i nigdy wcześniej nie korzystał z usług bankowości internetowej. Jak relacjonuje Cummings “Byłem zaskoczony widząc setki oddzielnych transakcji, wszystkie na kwotę od 0,99 GBP do nawet 9,99 GBP. Nie mogłem tego zrozumieć, myślałem, że zostałem oszukany”.

Pozytywne rozwiązanie sprawy

Córka Cummingsa przyznała, że sama nie wiedziała, że wydaje realne pieniądze i nie miała świadomości jak duży rachunek generuje na koncie bankowym swojego ojca. Po skontaktowaniu się z Roblox Corporation, zarząd podjął decyzję o całkowitym zwrocie pieniędzy. Jak tłumaczą programiści firmy, w tej sytuacji mieliśmy do czynienia z nieautoryzowanymi płatnościami z karty. Firma zapewniła, że podejmie współpracę ze wszystkimi rodzicami, których spotkała podobna sytuacja.