Nuro jako pierwsza firma może dostarczać zamówienia za pomocą autonomicznych pojazdów. Rewolucja w Kalifornii
-
Nuro uzyskało kalifornijską zgodę na komercyjny użytek inteligentnych pojazdów
-
Firma w końcu będzie mogła zarabiać po długiej fazie testów
-
Samochody R2 będą miały jednak pewne ograniczenia
-
Autka dostawcze nie powinny przekraczać 40 km/h oraz jeździć w niepogodę
Kalifornia pojawiła się już u nas dzisiaj przy okazji artykułu o zdolnych naukowcach z tamtejszego uniwersytetu. Stan jest jednym z największych symboli postępu, będąc przecież miejscem, na którego terenie znajduje się Dolina Krzemowa.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Liczący ponad 100 lat Kalifornijski Departament do Spraw Pojazdów Mechanicznych, popiera postęp w dziedzinie motoryzacji. Tuż przed świętami Bożego Narodzenia instytucja wyraziła zgodę firmie Nuro na wykorzystanie autonomicznych wehikułów .
Dopuszczenie samodzielnych pojazdów do ruchu nadal rozpatrywać można w kategorii eksperymentu . Technologia nieraz spłatała człowiekowi figla i nie przez przypadek wzięło się powiedzenie o złośliwości rzeczy martwych.
W tym przypadku mówimy o włączeniu robotów do ruchu ulicznego, który charakteryzuje się licznymi zmiennymi. Bezpieczeństwo uczestników ruchu powinno być priorytetem i musi być co do niego pewność.
Kalifornijski departament opracował więc trzystopniową procedurę poprzedzającą zezwolenie na użycie inteligentnych aut . Zaczyna się od jazd próbnych z kierowcą bezpieczeństwa na pokładzie. W razie potrzeby wykwalifikowany kontroler może zareagować na niepożądane zachowanie samochodu i uratować sytuację.
Kolejny etap przyzwala na testy już bez człowieka w środku. Ostatnim jest monitorowanie wdrożenia do komercyjnego użytku. Nie ukrywajmy, że nowoczesne rozwiązanie może okazać się dla wielu firm bardziej opłacalne, choć "ludzcy" kurierzy mogą nie do końca być zadowoleni z postępu technologicznego.
2020 rok wielkim sprawdzianem Nuro
Departament zaplanował także ograniczenia dotyczące zachowania na drogach . Odnoszą się one do gabarytów danych pojazdów oraz rozwijanej przez nie prędkości.
Dopuszczalne są niewielkie auta, które mogą się rozpędzić maksymalnie do 40 kilometrów na godzinę . Poruszać się mogą po drogach z ograniczeniem do 55 km/h. Przeciwwskazaniem do ich wykorzystania będą też złe warunki pogodowe.
To był pracowity rok dla firmy Nuro. W październiku jej pojazdy poruszały się po drogach trzech stanów . Poza Kalifornią były to Arizona oraz Teksas.
Pojazdy R2 pomogły również w trudnym czasie pandemii. Na terenie Kalifornii dostarczały bezkontaktowo zapasy żywności, wody oraz środków medycznych do potrzebujących.