Techgame.pl Technologie Nuro jako pierwsza firma może dostarczać zamówienia za pomocą autonomicznych pojazdów. Rewolucja w Kalifornii
Nuro

Nuro jako pierwsza firma może dostarczać zamówienia za pomocą autonomicznych pojazdów. Rewolucja w Kalifornii

19 marca 2022
Autor tekstu: Łukasz Kopciński
  • Nuro uzyskało kalifornijską zgodę na komercyjny użytek inteligentnych pojazdów

  • Firma w końcu będzie mogła zarabiać po długiej fazie testów

  • Samochody R2 będą miały jednak pewne ograniczenia

  • Autka dostawcze nie powinny przekraczać 40 km/h oraz jeździć w niepogodę

Kalifornia pojawiła się już u nas dzisiaj przy okazji artykułu o zdolnych naukowcach z tamtejszego uniwersytetu. Stan jest jednym z największych symboli postępu, będąc przecież miejscem, na którego terenie znajduje się Dolina Krzemowa.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Liczący ponad 100 lat Kalifornijski Departament do Spraw Pojazdów Mechanicznych, popiera postęp w dziedzinie motoryzacji. Tuż przed świętami Bożego Narodzenia instytucja wyraziła zgodę firmie Nuro na wykorzystanie autonomicznych wehikułów .

Dopuszczenie samodzielnych pojazdów do ruchu nadal rozpatrywać można w kategorii eksperymentu . Technologia nieraz spłatała człowiekowi figla i nie przez przypadek wzięło się powiedzenie o złośliwości rzeczy martwych.

W tym przypadku mówimy o włączeniu robotów do ruchu ulicznego, który charakteryzuje się licznymi zmiennymi. Bezpieczeństwo uczestników ruchu powinno być priorytetem i musi być co do niego pewność.

Kalifornijski departament opracował więc trzystopniową procedurę poprzedzającą zezwolenie na użycie inteligentnych aut . Zaczyna się od jazd próbnych z kierowcą bezpieczeństwa na pokładzie. W razie potrzeby wykwalifikowany kontroler może zareagować na niepożądane zachowanie samochodu i uratować sytuację.

Kolejny etap przyzwala na testy już bez człowieka w środku. Ostatnim jest monitorowanie wdrożenia do komercyjnego użytku. Nie ukrywajmy, że nowoczesne rozwiązanie może okazać się dla wielu firm bardziej opłacalne, choć "ludzcy" kurierzy mogą nie do końca być zadowoleni z postępu technologicznego.

2020 rok wielkim sprawdzianem Nuro

Departament zaplanował także ograniczenia dotyczące zachowania na drogach . Odnoszą się one do gabarytów danych pojazdów oraz rozwijanej przez nie prędkości.

Dopuszczalne są niewielkie auta, które mogą się rozpędzić maksymalnie do 40 kilometrów na godzinę . Poruszać się mogą po drogach z ograniczeniem do 55 km/h. Przeciwwskazaniem do ich wykorzystania będą też złe warunki pogodowe.

To był pracowity rok dla firmy Nuro. W październiku jej pojazdy poruszały się po drogach trzech stanów . Poza Kalifornią były to Arizona oraz Teksas.

Pojazdy R2 pomogły również w trudnym czasie pandemii. Na terenie Kalifornii dostarczały bezkontaktowo zapasy żywności, wody oraz środków medycznych do potrzebujących.

Obserwuj nas w
autor
Łukasz Kopciński
Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@techgame.pl
najnowsze gry technologie nauka bezpieczeństwo militaria